Od 27. února do 1. března 2002 se otevřou brány pražského Výstaviště vystavovatelům, ale hlavně návštěvníkům mezinárodního odborného veletrhu Reklama a Polygraf 2002. Jedná se vlastně o veletrhy dva, které byly v letošním roce poprvé spojeny do jediné akce. Počet vystavovatelů se oproti loňskému ročníku zvýšil o více než 20%, na veletrhu vystavuje 242 vystavovatelů z 9 zemí světa na ploše 11 tisíc metrů čtverečných hrubé výstavní plochy.
Veletrh Reklama a Polygraf 2002 jak už z jeho názvu vyplývá, je již tradičně postaven na firmách, působících v oblasti signmakingu a 3D reklamy, polygrafie, velkoplošného digitálního tisku pro interiérovou i exteriérovou reklamu, tištěných i elektronických informačních médií, obalářského a papírenského průmyslu, prezentační techniky a multimediálních prezentací. Tomu odpovídá i prostorové řešení vlastního veletrhu.
Ve střední hale Průmyslového paláce na pražském výstavišti uvítají návštěvníky stánky s expozicemi zejména z oblasti polygrafie, pre-pressu a velkoformátového digitálního tisku. Pravé křídlo bude patřit především expozicím reklamních a dárkových předmětů a levé křídlo bude věnováno převážně výrobcům reklamy a signmakingu. Foyer a vstupní hala budou místem prezentací firem poskytujícím reklamní a jiné služby, odborného tisku a také místem doprovodních programů a prezentací jednotlivých firem, garantů akce a mediálních partnerů veletrhu. Toto rozdělení je ale pouze orientační, nikoliv striktní, takže se na různých místech budou různé obory, zaměření a specializace překrývat a doplňovat stejným způsobem, jako k tomu dochází v každodenní praxi.
Pro každý oborový veletrh je velice důležité, aby přilákal co nejvíce návštěvníků z řad odborné veřejnosti a oslovil co největší množství vystavovatelů z řad specializovaných firem. Proto je důležité, aby získal podporu různých profesních sdružení, svazů, cechů, asociací a seskupení, případně i jejich odbornou garanci nebo záštitu. Veletrhu Reklama a Polygraf 2002 v tomto roce zaštítili Sdružení dodavatelů pro signmaking, Asociace 3D reklamy, Česká marketingová společnost, SIMAR, AKA, AČRA, Asociace venkovní reklamy, Asociace prezentační techniky, UDVT, Svaz obchodu ČR, Sdružení pro podporu formátu DVD. Stranou nezůstává ani spolupráce s odbornými periodiky. Hlavním mediálním partnerem je časopis Marketing & Media, ve spolupráci s časopisem Typografie se v rámci veletrhu uskuteční výstava oceněných exponátů soutěže Kalendář 2002 dále například časopis Strategie je hlavním garantem soutěže Hvězda 3D reklamy. Hlavním mediálním partnerem Doprovodného programu je Český rozhlas, Lidové noviny, Marketing&Media a EconomiaOnLine.
Součástí veletrhu Reklama a Polygraf 2002 budou i doprovodné programy, které proběhnou přímo na ploše a budou otevřeny všem návštěvníkům takovým způsobem, aby mohli do jednotlivých diskusí volně vstupovat, ale i odcházet. Budou zkrátka probíhat interaktivně, ale ne rušivým způsobem. Po všechny tři dny konání veletrhu budou tématem doprovodných programů marketingové komunikace a Internet v co nejširším náhledu na jejich jednotlivé obory.
Již tradičně svoji účast potvrdily takové firmy, jako jsou například HSW Signal, Ferona Thyssen Plastics, Jackstädt Praha, Reklama Centrum, Axel International, Hewlett Packard, Minolta, Conquest, Utax a další, ze zahraničních účastníků se představí zhruba 10 firem například výrobci signmakingu Méca Numeric, Herz, INGA, Power Link, nebo Safety Speed Cut. Poprvé se na tomto veletrhu bude prezentovat ve společné expozici přibližně 15 firem z Ruské republiky, které mají vedoucí postavení na ruském trhu jak ve výrobě reklam, tak i v kreativitě. Bude mezi nimi i Vysoká škola reklamy z Moskvy.