Vydavatelský dům Computer Press, a. s., uvedl na trh nový měsíčník s názvem BIZ, opravdový byznys. Navazuje na předchozí titul ebiz, který se zabýval především elektronickým byznysem. BIZ je koncipován jako klasický ekonomický magazín určený zejména pro vlastníky středních i větších firem, jejich vysoký management a investory.
Část časopisu BIZ je tvořena licencovanými zahraničními materiály a část domácím obsahem, což je pro český a slovenský trh ideální kombinace. První BIZ vychází koncem listopadu v nákladu 25 tisíc výtisků jako číslo 12/2004. Dostanou jej automaticky všichni stávající předplatitelé časopisu ebiz.
Computer Press, a. s., tímto krokem posiluje své působení mimo ICT segment. Pavel Pospíšil, ředitel divize médií, vysvětluje změnu: „Relaunch časopisu ebiz jsme plánovali prakticky od roku 2000, kdy vstoupil na trh. Čekali jsme na vhodnou dobu, která nastala právě teď. Máme tady ekonomické a politické týdeníky, ale na trhu prakticky chybí čtivý a analytický zdroj informací pro vrcholový management a majitele firem. BIZ se jím chce stát.“
Magazín BIZ svým čtenářům přináší tipy na tržní příležitosti ve formě příběhů jiných úspěšných firem a jejich majitelů. Významným prvkem jsou i profily rostoucích oborů, které jsou jinými ekonomickými periodiky často opomíjeny. Pojem ebiz však nezmizel úplně – stal se jednou z částí časopisu BIZ, tak jako je tomu ve skutečném životě.
„Více opravdového byznysu z reálného života firem, jejich majitelů a managementu,“ doplňuje k obsahovému zaměření šéfredaktor magazínu BIZ Roman Smělý a dodává: „Důležitou součástí, kterou nebudeme opomíjet, je také osobní rozvoj našich čtenářů a jejich manažerských, personálních i marketingových dovedností.“
– red –