Společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., slaví úspěchy nejen v prodeji automobilů, ale také v kvalitě a účinnosti svých marketingových aktivit. Úspěchy Fordovy reklamní agentury Ogilvy & Mather v respektované soutěži EFFIE znamenají, že spojení Ford a Ogilvy je za posledních 8 let nejefektivnější dvojicí české reklamy v automobilové branži.
Nejaktuálnějším potvrzením této skutečnosti bylo druhé místo v soutěži EFFIE 2004, které agentura Ogilvy & Mather získala v kategorii Zboží dlouhodobé spotřeby za reklamní kampaň Ford Fast Start. EFFIE je celosvětově nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Nehodnotí samotnou kreativitu jednotlivých kampaní, ale jejich celkovou efektivitu (jak ostatně napovídá i název soutěže). To znamená, že porota bere v potaz všechny důležité parametry každé kampaně, jako plánování, průzkum trhu, volbu médií, kreativitu a management rozpočtu.
Effie se v současné době pořádá ve dvaceti zemích celého světa včetně České republiky, kde se do ní letos přihlásilo 23 agentur s 67 kampaněmi.
Velmi zajímavé je i porovnání celkové úspěšnosti komunikačních aktivit jednotlivých firem. Časopis Marketing & Media vytvořil tabulku, v níž za první místo v EFFIE uděloval tři, za druhé dva a za třetí jeden bod. V součtu úspěchů za osm posledních let, kdy se u nás EFFIE pořádá, tak Ogilvy & Mather za své kampaně pro Ford nasbíral celkem osm bodů (1x 1., 1x 2. 3×3.). To znamená, že Ogilvy a Ford jsou nejúspěšnější mezi automobilkami – a navíc na druhém místě absolutně (1. Česká pojišťovna 9b).
„S agenturou Ogilvy & Mather spolupracujeme už dlouhou dobu a jsme s ní velice spokojeni“, zdůraznil marketingový ředitel Dušan Fornůsek. „Její skvělé umístění v Effie ostatně jasně naznačuje, že naše komunikace je v těch nejlepších rukou“, podotkl pan Fornůsek na závěr.
– red –