Redakce časopisu e-biz udělila ocenění „e-firma roku 2001“ společnostem Baťa, GE Capital Bank a Škoda-Auto. Ocenění bylo předáno za efektivní využívání moderních technologií v každodenním chodu těchto společností.
Šéfredaktorka Libuše Mohelská vysvětluje, proč ocenění „e-firma roku 2001“ časopisu e-biz náleží právě uvedeným společnostem (uvedeno v abecedním pořadí):
Baťa ČR, a. s.
Efektivně funguje zejména provázanost webu a věrnostního zákaznického klubu: asi 10 % ze 400 tisíc členů Baťa klubu má e-mailovou adresu, na webu mohou aktualizovat své údaje a získají tu jinde nedostupné informace o novinkách. Baťa naopak získává cenné údaje o segmentaci zákaznických skupin. Firemní web v atraktivní technologii Flash prezentuje aktuální módní trendy a informace o nové kolekci.
GE Capital Bank, a. s.
E-businessový tým GE Capital pracuje na projektech internetového a mobilního bankovnictví, B2B aplikacích pro individuální klienty a prodejce aut, ale také na firemním intranetu. Pro nákupy nejrůznějších komodit – od údržby vozového parku po mobilní telefony –GE Capital úspěšně využívá elektronické aukce.
Škoda Auto, a. s.
Patří k průkopníkům e-businessu u nás: webovou prezentaci spustila už v roce 1996, první auto přes internet prodala v roce 1998. Vlajkovou lodí e-komerce je Auto na přání, program, který potenciálnímu zákazníkovi umožňuje detailní seznámení s novým autem. Klienti díky němu přicházejí k prodejcům připravenější: 52 % jich před návštěvou dealera navštíví web.