V souvislosti s uvedením nové edice Opel Vectra na český trh jsme měli možnost v médiích zaregistrovat také nový print této značky. Tento print zvítězil v rámci testování mano.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=1917″ TARGET=“_self“>Sujet Focus, ve 43. testovacím týdnu, které provádí firma FOCUS Cz Marketing & IT Research. Svému umístění vděčí především vysokým hodnotám v oblasti výzkumu známost, ale také vysoce nadprůměrným hodnotám v ostatních oblastech výzkumu. Ve všech oblastech dominovala cílová skupina muži. Z pohledu image kritérií respondenti charakterizovali tento print jako obzvlášť moderní, informativní a sympatický. Print pochází z dílny reklamní agentury McCann-Erickson.
Na druhém místě se umístnil opět print „německé“ automobilky a to konkrétně Mercedes. Ve svém printu propagujícím jejich limuzínu Mercedes třídy E komunikují vysokou kvalitu jejich vozů, kterou zaručují jejich bohaté zkušenosti a tradice výroby. Tento print dosáhl z celé šestnáctky testovaných nejlepších výsledků v oblasti výzkumu známost a líbivost. U image kritérií dominovaly kritéria jako moderní, srozumitelny a informativní. Pro tuto automobilku vytvořila print reklamní agentura Mertis/FCB.
Třetí místo obsadil print kosmetické společnosti Avon. Print propagující sérum na mimické vrásky dosáhl nadprůměrných hodnot u všech oblastí výzkumu, což ho vyneslo až na bronzové místo. Jak u známosti tak u líbivosti a asociace dominovala cílová skupina ženy. Respondenti připisují tomuto printu image kritéria jako moderní, sympatický a informativní. Kreativní ztvárnění tohoto printu provedla reklamní agentura Studio 071.
Na prvním místě v databance za rok 2004 nadále panuje print značky VW Golf, který vytvořila agentura DDB. V rámci Sujet Focus byl tento print testován v 11. týdnu 2004.
Dušan Belko
FOCUS Cz Marketing & IT Research
Čtěte také
SEGMENT: školní a kancelářské potřeby v období BACK TO SCHOOL
Reklama v segmentu školních a kancelářských potřeb
Letecká doprava dominovala: nejvíce investovala společnost Turkish Airlines
Mezi developery loni nejsilněji inzerovala CENTRAL GROUP
Celebrity v reklamě ovlivňují postoj lidí ke značce, potvrdil výzkum