Výzkum trhu

Internet se stal každodenním nástrojem pro 40 procent řídících pracovníků

Nejčastěji používají Internet ve firmách řídící pracovníci, následují odborní a administrativní pracovníci. Pro řídící pracovníky ve 40 procentech firem se stal Internet již každodenním nástrojem, zatímco ve 24 % jej dosud nepoužívají vůbec. Zhruba polovina firem má stanovena pravidla, jak ve firmě používat e-mail. Téměř třetina firem toto opatření nejen že nemá, ale ani neplánuje jeho zavedení.

Tyto závěry vyplynuly z výzkumů připravenosti malých a středních firem na elektronické podnikání, které pro společnost TELE2 a BMI sdružení provádí agentura DEMA. Poslední se uskutečnil v lednu v Moravskoslezském kraji a zapojilo se do něj 135 firem. Celkem tak jsou již k dispozici údaje o 900 malých a středních firmách do 100 zaměstnanců ze šesti krajů a Prahy. Ukázalo se, že v podílu firem s připojením k Internetu je na tom s 84 procenty nejlépe právě Moravskoslezský kraj, zatímco nejvíce firem s vlastními webovými stránkami má Brněnský kraj (71 %).

Výzkum se zajímal také o to, kolik procent zaměstnanců využívá Internet. U necelé čtvrtiny firem vůbec nepřichází v úvahu možnost vstupovat na webové stránky (23 %) nebo využívat e-mail (24 %), a to zejména proto, že 22 procent firem dosud není připojeno k Internetu. Do jedné čtvrtiny zaměstnanců mají přístup na webové stránky ve 34 % firem a k e-mailu ve 33 %, více než polovina zaměstnanců může přistupovat na web ve 27 % a používat e-mail ve 28 % firem. V největší míře je to v podnicích poskytujících služby (42 %), méně již v obchodních (26 %) a zejména výrobních firmách (12 %).

V obchodním styku s dodavateli používá e-mail 63 % a e-mail s elektronickým podpisem 8 % firem, ve styku s odběrateli e-mail 65 % a e-mail s elektronickým podpisem 7 % firem. Zde je naopak nejvyšší podíl u výrobních firem.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!