V testování Sujet Focus, které provádí firma FOCUS CZ Marketing & IT Research se v 38. testovacím týdnu vůči konkurenčním TV spotům z tohoto období prosadil spot IKEA. Tento „nadnárodní“ spot, který vtipným způsobem propaguje ložnice, adaptovala v ČR pro Ikeu agentura Ogilvy&Mather. Respondenti u image kriterií charakterizují tento spot jako obzvlášť informativní, moderní a originální. U všech oblastí výzkumu spot získal lepších hodnocení u žen než u mužů. I když spendings této reklamní kampaně nepředstavovaly nejvyšší výdaje na nákup mediálního prostoru, spot získal nejlepších hodnot u známosti.
Na druhém místě se ze ztrátou 4,8 bodu u skóre umístnil spot T-Mobile Relax propagující nové tarify tohoto mobilního operátora. Svému umístnění vděčí vysokým hodnotám u známosti a líbivosti. Tento reklamní spot, který získal nejvýraznějších hodnot u image kritérií informativní a moderní, pochází z dílny reklamní agentury Saatchi&Saatchi.
Na třetím místě se umístnil spot automobilky Renault propagující její model rodinného vozu Thalia. Adaptaci spotu provedla reklamní agentura Publicis. U image dosahuje tento spot nejlepších hodnot v originalitě a informativnosti, za své umístnění vděčí vysokým hodnotám u líbivosti.
Na prvním místě v databance za rok 2004 nadále panuje TV spot značky Kofola, který vytvořila agentura Kaspen. V rámci Sujet Focus byl tento spot testován v 14. týdnu 2004.
Dušan Belko
FOCUS Cz Marketing & IT Research
Čtěte také
SEGMENT: školní a kancelářské potřeby v období BACK TO SCHOOL
Reklama v segmentu školních a kancelářských potřeb
Letecká doprava dominovala: nejvíce investovala společnost Turkish Airlines
Mezi developery loni nejsilněji inzerovala CENTRAL GROUP
Celebrity v reklamě ovlivňují postoj lidí ke značce, potvrdil výzkum