Již 4.ročník odborného a společenského setkání špiček českého hotelového, restauračního a cateringového trhu se představí pod zcela novým názvem Czech Horeca Summit 2004 ve středu 3.11.2004 v TOP Hotelu Praha. Prestiž této konference podtrhuje očekávaná účast více než 400 zajímavých hostů z oblasti gastronomie, ubytování a klíčových dodavatelů.
Co se pro účastníky konference chystá?
Kongresové zázemí TOP Hotelu Praha vytvoří výborné podmínky pro účastníky konference, která nabídne široké spektrum zajímavých témat., skvělé řečníky a podnětné diskusní workshopy k aktuálním otázkám oboru. V neposlední řadě chystáme bohatý společenský večer, v jehož průběhu budou vyhlášeny výsledky finále soutěže Trophée Bohemia Sekt – Sommelier ČR 2004, která tradičně proběhne souběžně s konferencí přímo v Top Hotelu. Slavnostního večera se zúčastní i návštěvníci a organizátoři paralelně probíhajícího Veletrhu HORECA, dojde zde k vyhlášení soutěží MISS HORECA, EXPONÁT HORECA a DODAVATEL HO.RE.KA ČR. Takto koncipovaný večer je součástí tzv. horeca days, jejichž spojení generuje komplexní informovanost široké odborné veřejnosti v oblasti gastronomie a hotelnictví.
Jaké jsou aktuální trendy trhu Horeca?
Poté co 1.5.2004 vstoupil v platnost nový zákon o DPH, uplatňující zvýšenou jednotnou sazbu na stravovací služby, byl trh Horeca doslova zachvácen skepsí. Výsledky pravidelného monitorování gastronomického trhu v ČR ale širokou odbornou i laickou veřejnost zatím spíše uklidňují. Část majitelů provozoven, především představitelé restaurací a hotelů vyšší a střední kategorie, se dokonce domnívá, že navýšení sazby DPH gastronomický trh ovlivní mnohem méně než se očekávalo.. Na cestě kvalitního rozvoje podnikání je přesto brzdí mnoho dalších faktorů, které souvisí nejen s růstem cen, ale i nákladů v souvislosti se zvyšujícími se požadavky na provoz zařízení.
Na druhou stranu se konference schází právě v období velice příznivého růstu obratu odvětví, který je především důsledkem posilování cestovního ruchu. Některým podnikům se přesto daří lépe než jiným. Proč je tomu tak? Věříme, že k pochopení souvislostí napomůže i konference Czech Horeca Summit 2004, která poskytne dostatek prostoru pro diskusi o omezeních i šancích trhu a názorovou konfrontací jistě přispěje ke kvalitnějšímu řešení podnikatelských problémů trhu horeca v ČR.
Kdo a o čem promluví?
Program konference Czech Horeca Summit 2004 se zaměří na analýzu a prognózu vývojových trendů rozvoje trhu Horeca a příklady úspěšných podnikatelských řešení u nás i v zahraničí. V prvním jednacím bloku přivítáme generální sekretářku HOTREC paní Marguerite Sequaris, která promluví na téma přínosu Evropské unie pro hotely a restaurace. Vrcholoví představitelé Národní federace hotelů a restaurací ČR a HO.RE.KA. ČR poté seznámí účastníky s aktuálním stavem tuzemských pohostinských a ubytovacích služeb a výhledem do jejich budoucnosti.
Ke konfrontaci s EU dojde i ve druhé jednací části prostřednictvím nových impulsů pro gastronomii na příkladu rakouského řešení a domácích úspěšných marketingových konceptů, zastoupených jejich aktéry. Aktuální témata jako destinační management, zvyšující se nároky na kvalitu gastronomie, potřeba profesionalizace v managementu a řízení podniků či tlak na vývoj nových produktů pro gastronomii na straně dodavatelů se následně promítnou i do 4 odpoledních diskusních workshopů. Ty nabídnou provokativní a inspirativní názorové střety zastoupených odborníků, mj. na téma výhod vlastní výroby v konfrontaci s využitím konveniencí, role marketingu při řízení podniků či význam outsourcingu v horeca sektoru.
Kdo konferenci organizuje?
Již tradičními organizátory konference Czech Horeca Summit jsou Vysoká škola hotelová v Praze a společnost INCOMA Consult ve spolupráci s podnikatelskými asociacemi NFHR ČR, HO.RE.KA. ČR, Unihost a Spolhost. Konference se koná i díky podpoře mnohých sponzorů, generálními partnery jsou společnosti Makro ČR a Kofola.
– red –