České firmy dnes řadí společenskou odpovědnost mezi základní firemní hodnoty a naučili se své charitativní aktivity využívat v externí komunikaci. Stoupající počet podniků u nás ale usiluje do svých filantropických činností zapojit také zaměstnance. Jedním z nich je i firma Henkel, která u příležitosti 128. výročí založení firmy pořádá „Friendship Day“ neboli den přátelství.
V tento den Henkel věnuje Nadaci Terezy Maxové jménem každého ze svých 233 zaměstnanců 1000 Kč. Zaměstnanci mohou bezprostředně vidět přínos věnovaných peněz, když navštíví některý z podporovaných projektů. Tím je například pražský „Jarmark pro šikovné ručičky“, který se koná v sobotu 25. září na pražském Náměstí Republiky. Jarmark, jehož celostátní finále proběhne právě v tuto sobotu, nabídne produkty vlastnoručně vyrobené dětmi z 54 českých dětských domovů. Zaměstnanci společnosti Henkel ČR ale i široká veřejnost mohou akci podpořit tím, že si od dětských „prodejních týmů“ nějaký výrobek sami zakoupí.
„S firmou, která dokáže zaměstnance osobněji vtáhnout do svých charitativních aktivit, se lidé snadněji identifikují a nacházejí k ní lepší vztah,“ říká doc. PhDr. Eva Bedrnová z Vysoké školy ekonomické v Praze. „Dlouhodobě to ovlivňuje chování zaměstnanců, včetně stimulace k vyšší výkonnosti,“ dodává.
Zaměstnanci jsou pyšní na to, že pracují pro sociálně zodpovědnou firmu, a sami se na dobročinných aktivitách podílejí. „Henkel financuje stovky dětských programů na celém světě. Tyto aktivity zaměstnance sbližují a dávají jejich práci hlubší smysl,“ říká tisková mluvčí firmy Henkel Lidija Čipovič. Prostřednictvím oslav narozenin firmy pořádáním tzv. Friendship Day“, společnost Henkel také dává najevo další z firemních hodnot – otevřenou a přátelskou komunikaci. „25. září oslavíme narozeniny tím, že dárky neobdržíme, právě naopak – my obdarováváme. Tento přístup podpořily i zaměstnanci dalších Henkel společnosti po celém světě,“ dodala Lidija Čipovič.
– red –