V první polovině letošního roku neměli vinaři příliš důvodů k radosti. Chladné jaro a začátek léta vínu nepřály a byly zde oprávněné obavy, že se vinobraní zpozdí a nepříznivé počasí se podepíše na kvalitě úrody. V průběhu srpna však příroda vše „dohnala“. Pokud se navíc vyplní dlouhodobé předpovědi meteorologů, které počítají pro září s nadprůměrnými teplotami a naopak se srážkami pod dlouhodobými průměry, mohou se milovníci vína těšit na výborný ročník 2004. Právě v září dozrávají v České republice hrozny révy vinné a tento měsíc je z hlediska kvality úrody klíčový. Sklizeň vína bude mít podle současných předpokladů svůj vrchol v průběhu října.
„Bohužel vláhy nemají vinice dostatek, ale nyní potřebujeme, aby v září byly teplé slunečné dny a chladné noci. Sluneční svit a teplo mají příznivý vliv na obsah cukru v hroznech, naopak chladné noci napomáhají jeho uchování včetně aromatických látek. Pokud se současný ráz počasí udrží, dosáhnou letošní vína úrovně výborných ročníků 1999 nebo 2002,“ uvedl moravský vinař Miloš Michlovský. Vinobraní začne podle Miloše Michlovského letos v obvyklých termínech – v poslední dekádě září a bude pokračovat až do druhé poloviny listopadu. „Nejprve přijdou na řadu rannější odrůdy, jako například Muškát moravský či Müller Thurgau, hlavní období sklizně však začne až v říjnu,“ dodal Miloš Michlovský.
Vinselekt Michlovský pěstuje víno na zhruba 130 hektarech v nejteplejších oblastech jižní Moravy. Vinice společnosti leží především v Mikulovské, Velkopavlovické a Mutěnické vinařské oblasti. Vedle vlastní produkce spolupracuje Vinselekt Michlovský se Stockem Plzeň na rozvoji značky vín Král Vinohradu, kterou společnosti uvedly na trh na jaře letošního roku. V tomto společném projektu zajišťuje Miloš Michlovský výběr nejkvalitnějších hroznů, vlastní výrobu vína včetně lahvování, Stock Plzeň se stará o distribuci a marketingovou podporu značky. Řada Král Vinohradu zahrnuje dvě suchá červená vína (Frankovka, Svatovavřinecké) a dvě suchá vína bílá (Müller Thurgau, Veltlínské zelené). „Kvalita úrody odrůd, které jsou základem Krále Vinohradu, dává možnosti pro další posilování její pozice na trhu,“ uvedl brand manager Michal Riegel.
– red –