Komunikace

iAudit Profile ostří zbraně pro podzimní sezónu

„Nikdo v České republice zatím neměří sledovanost a zásah reklamních kampaní na internetu,“ říká Tomáš Urbánek, Research Director iAuditu. „Kromě společnosti Taylor Nelson Sofres to je výjimkou i v západních zemích.“ Nicméně podobným výzkumem se zabývá v projektu NetMonitor i TNS Factum/Factum Invenio ve spojení se Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR). Právě o tento projekt se počátkem roku rozhořel spor mezi SPIR a iAuditem. Může se tedy stát, že v září bude iAudit zpochybňovat výsledky NetMonitoru právě pro zkrácení délky měření o jednu třetinu (tedy z jednoho měsíce na zhruba tři týdny).

Panelové měření iAudit Profile zahrnuje minimálně 10,000 respondentů, kteří tak reprezentují necelé tři miliony uživatelů internetu. V ČR – to je třetina z celkové české populace. Roční obměna dotázaných by se měla pohybovat nad hranicí 30 %, měsíčně je dotázáno tři až pět tisíc uživatelů. iAudit uvádí kompatibilitu měření s Media projektem (SKMO) a aktualizaci údajů podle Eurostat ICT (Český statistický úřad).

Nástrojem měření je tzv. Reklamometr, který měří shlédnuté strany a reklamy. Tomáš Urbánek z iAuditu k tomu dodává: „Reklamometr je velice podobný peoplemetru, kterým se mapuje televizní sledovanost. Vždy je rozdíl mezi sociodemografickou skupinou, která sleduje daný program nebo obsah stránek a skupinou, která se dívá na reklamní bloky nebo kampaně. Například taková rotující inzerce na stránkách zpravodajského serveru má naprosto jiný zásah, než komplexní kampaň, která běží na úvodní stránce a poté souběžně u všech článků.“ První oficiální údaje z právě probíhajícího zkušebního provozu budou k dispozici v září tohoto roku.

Sebrané údaje jsou zpracovány na základě několika kritérií: uživatel internetu – ti dohromady tvoří tzv. internetové universum, tj. celkový počet osob užívajících internet z ČR minimálně jednou za měsíc. GRP – gross rating point – je počet shlédnutí reklamy za dané období. Primární kontrolní údaje se týkají zejména pohlaví, věku, frekvence užití a možnost přístupu k internetu, sekundární pak vzdělání, velikosti místa bydliště… Podle iAuditu pokrývá technologie Reklamometru více než 96% internetové populce a přes 99% internetové populace oslovitelné většinou reklam (schopných zobrazit Flash).

Čtěte také

  1. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  2. Obchodní manažer pro prodej nativní reklamy
    Bratislava
  3. PPC specialista | senior | 2 dny home office
    České Budějovice | 50000 - 100000 Kč za měsíc
  4. Koordinátor/ka promo akcí - možnost práce Z domova
    Modletice
  5. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!