Internetoví uživatelé mají pozitivní vztah ke sportu a zdravému životnímu stylu. Vyplynulo to z červnového CAWIbusového šetření skupiny GfK v ČR. Jejich nejoblíbenějším sportem je cyklistika, plavání a turistika. Každý čtvrtý „online sportovec“ používá potravinové doplňky stravy.
V červnové vlně na sebe tato specifická skupina prozradila, že 65 % z nich se aktivně věnuje sportu. U mužské populace je tato záliba ještě výraznější. Jeden muž z pěti deklaruje, že sportuje nejen pravidelně, ale sport je pro něj nezbytnou součástí života. 16 % mužů a 23 % žen uvedlo, že nesportuje vůbec. Ve většině případů je důvodem časové vytížení. Pouze malá část internetové populace (6,8 %) se sportu přímo vyhýbá a nemá ho vůbec ráda.
Sportu dávají podle očekávání největší váhu mladší uživatelé od 15 do 29 let a studenti. Ti sportují především pro zábavu. Starší zástupci skupiny, lidé nad 50 let, se sportu věnují více z nutnosti, pro zlepšení či udržení fyzické kondice.
A jakým sportům se internetová populace věnuje nejčastěji? Na plné čáře vyhrává jízda na kole. Velmi oblíbeným sportem je dále plavání, turistika, lyžování a snowboarding. U ženské části převažuje oblíbený aerobik, u mužské, jak jinak než fotbal. Nejmladší respondenti (od 15 do 19 let) vybíjejí často energii na kolečkových bruslích. Pražané mají navíc v oblibě squash.
Z jiných výzkumů vyplývá, že Češi obecně patří k nejvíce obézním národům světa. CAWIbus proto dále položil otázku týkající se dodržování zásad zdravé výživy. 64 % české internetové populace tvrdí, že dbá na svůj jídelníček a snaží se jíst zdravě, i když se jim to vždy plně nedaří. Dle očekávání dodržují zásady zdravé výživy především ženy, lidé s vysokoškolským vzděláním a uživatelé ve věku od 30 do 39 let. Každý čtvrtý uživatel internetu, který se zároveň věnuje také sportu, používá potravinové doplňky výživy. Ze široké škály, kterou trh nabízí, přes 80 % „online sportovců“ sahá po vitamínech a minerálech. Muži se častěji přiklání k doplňkům podporujícím regeneraci a snižování fyzické únavy, před fyzickou aktivitou si dopřejí doplňky na podporu výkonu. Ženy se více než na sportovní výkon zaměřují na estetický výsledek této aktivity. K dosažení svých cílů používají doplňky na podporu odbourávání tuků.
Nákup zboží prostřednictvím internetu zažívá svůj nárůst nejen u našich západních sousedů. Například v Německu nakupuje pomocí internetu více než třetina všech spotřebitelů nad 14 let. V České republice je to asi každý desátý nakupující. Jen malá část uživatelů internetu s kladným vztahem ke sportu, kteří navíc používají potravinové doplňky výživy, si tyto výrobky vybírá a objednává přes online médium. Ovšem už každý pátý se o těchto výrobcích na internetu informuje, vybere si je a pak je zakoupí v kamenném obchodě, či u jiného prodejce.
Jak z GfK CAWIbusu vyplynulo, internetoví uživatelé sice rádi tráví čas před obrazovkou svého počítače a surfují po netu, ale jsou to také lidé se vstřícným vztahem k aktivnímu a zdravému životnímu stylu. CAWIbus je pravidelný měsíční multiklientský výzkum, který dotazuje reprezentativní vzorek internetových uživatelů prostřednictvím internetu (online).
– red –