Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – radiomagnetofony, Hi-Fi věže a audiosystémy

V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1 075 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve věku 15 – 79 let (realizovaném ve dnech 9. – 19. dubna 2004) byla opakovaně zjišťována spontánní znalost značek radiomagnetofonů, hi-fi věží a audiosystémů.

Z celkově 62 uvedených značek si jednoznačně 1. pozici uchovává SONY (61 %). Následují ji PANASONIC s 50 % (rostoucí tendence) a PHILIPS (43 %). Další trojice je v cca 13tibodovém „odstupu“ – AIWA (30 %), GRUNDIG (27 %), který poklesl oproti roku 2003 o celých 9 procentních bodů, a značka JVC (27 %), jež oproti roku 2003 zaznamenala rovněž výraznější pokles ve spontánní znalosti. Známější je i TESLA s 26 % a SHARP s 24 %.
Dalšími jmenovanými značkami v rozmezí od 2 % do 12 % jsou značky Thomson, Daewoo, Toshiba, Samsung, Sanyo a Blaupunkt. 8,2 % respondentů nebyla schopna vyjmenovat ani jednu značku.

Graf:
Radiomagnetofony, Hi-Fi věže a audiosystémy 04/2004

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!