31.7.2004 nabyla účinnosti fúze společností Franfinance Consumer Credit (FCC) a ESSOX Leasing.
Společnost FCC vznikla v březnu roku 2003 jako společná iniciativa Komerční banky a francouzské společnosti Franfinance (obě patří do skupiny Société Générale Group), s cílem vytvořit subjekt, který získá silné postavení na rychle se rozvíjejícím trhu financování spotřebního zboží.
V prosinci 2003 společnost FCC převzala vedení ve společnosti ESSOX Leasing s cílem urychlit její rozvoj a rozšířit obchodní příležitosti. ESSOX Leasing nabízí financování spotřebního zboží ve více než 3 800 obchodech (z toho u 500 automobilových dealerů). Jeho věrnostní kartu „Bonus“ vlastní více než 170 tisíc klientů. ESSOX Leasing je zakládajícím členem společnosti Solus a zároveň akcionářem společnosti SID- úvěrového registru provozovaného po Internetu.
. Nová společnost se i nadále bude jmenovat „ESSOX“, a to z několika důvodů: obecné povědomí o značce „ESSOX“ je velmi vysoké, značka zároveň reflektuje novou obchodní filosofii i podnikatelské zaměření. Podnikatelské aktivity se již neomezují pouze na leasing, ale nově zahrnují také širokou nabídku v oblasti spotřebitelských úvěrů a kreditních karet.
Korporátní identita společnosti ESSOX vychází z nového loga, reflektující firemní identitu skupiny Société Générale – černé a červené. Jasně tím deklaruje svoji sounáležitost s touto přední mezinárodní skupinou, která je významně a silně zastoupena v České republice.
„Nová společnost ESSOX představuje na českém trhu unikátní kombinaci výhod: detailní znalost místního trhu, technické zkušenosti a odbornost významného francouzského hráče v oblasti financování spotřebního zboží se silnou podporou přední české banky. Rozhodně zde existuje prostor pro tento nový subjekt , který se jednoznačně zaměřuje na nabídku vysoce kvalitních služeb a také na podporu svých obchodních partnerů i konečných spotřebitelů a je připraven reagovat díky široké a moderní produktové nabídce na jejich potřeby,“ uvádí Julien Ochonisky, generální ředitel společnosti ESSOX..
V první polovině roku 2004 společnost zaznamenala výrazné zlepšení svých obchodních výsledků, neboť objem její produkce se proti stejnému období roku 2003 zvýšil celkově o 54 %. Společnost si rovněž vytvořila nové nástroje pro další rozvoj, a to zejména v oblasti spotřebitelských úvěrů a v oblasti kreditních karet.
Společnost ESSOX chce expandovat směrem ke všem kategoriím obchodních partnerů, od malých provozoven po obchodní řetězce s celorepublikovou působností. Tuto expanzi umožňuje široký sortiment služeb, výrazný a všestranný marketing a důraz na spolupráci v rámci celé finanční skupiny, zejména pak s distribuční sítí Komerční banky. Obchodní činnost v oblasti prodeje automobilů a rozvoj těchto aktivit zůstává i nadále jednou z priorit společnosti ESSOX.
Další aktivitou, kterou společnost ESSOX v tomto roce plánuje, je nabídka její kreditní karty FUTURO majitelům věrnostních karet BONUS.
„Tito klienti jistě ocení rozšířenou funkčnost kreditní karty i její široké možnosti použití “ prohlásil Luděk Čermák, obchodní a marketingový ředitel společnosti. „Kreditní kartu bude moci zájemce získat i v síti vybraných maloobchodních partnerů, kterým karta může výrazně pomoci ke zvýšení loajality jejich vlastních zákazníků,“ dodává Luděk Čermák.
– red –