Domníváme se, že naše sdružení má za svůj hlavní cíl dodržování vysoké kvality výzkumu trhu a veřejného mínění. To by se mělo odrážet v dobrém image nejen sdružení a jeho členů, ale celého oboru. K tomu směřují naše snahy uvnitř sdružení, ale i navenek.
Dodržování doporučených kvalitativních standardů je povinnosti všech členů. V současné době vrcholí práce na zpracování dalšího standardu – týkajícího se velmi moderní a významně se rozšiřující výzkumné metody, internetového výzkumu. Standard vymezí nejen pojem internetového výzkumu, ale bude se zabývat dalšími nezbytnými faktory – dobrovolností a anonymitou respondentů, ochranou soukromí, bezpečností a kontrolou dat, jasnou identifikací realizátora výzkumu, ale i problematikou dotazování dětí a mladistvých, problematikou nevyžádaných emailových zpráv apod. Další akcí je zprovoznění programu a založení a využívání databáze účastníků skupinových rozhovorů v členských agenturách. Ta znesnadňuje opakující se účast některých respondentů v různých agenturách v krátkém časovém období a současně napomáhá i identifikovat nekvalitní práci některých tazatelů. To samozřejmě zvyšuje kvalitu a spolehlivost získávaných poznatků.
Tyto činnosti jsou součástí širšího záběru v rámci tzv. seberegulace výzkumu. O tu se snaží společně odborné evropské instituce ESOMAR a EFAMRO a SIMAR je v jejich snaze plně podporuje. Pokoušíme se proto lépe a komplexně informovat odbornou i laickou veřejnost o problematice, metodikách, možnostech i limitách výzkumu trhu a veřejného mínění. K tomu slouží články, přednášky, ale i inovované webové stránky sdružení.
V neposlední řadě je nutno uvést probíhající rozhovory s některými nečlenskými výzkumnými agenturami o možnostech přijetí do SIMARu. Po vstupu agentury CONFESS Research téměř končí proces přijetí další agentury (většina členských agentur SIMARu již vyslovila svůj souhlas) a lze očekávat vzájemné kladné rozhodnutí i v několika dalších případech. To umožní SIMARu nejen reprezentovat větší část subjektů, působících na českém trhu, ale zejména zajistí automaticky plnění kvalitativních standardů dalšími agenturami.