Komunikace

Jméno Saatchi se vrací na burzu

Bratři Maurice a Charles Saatchi oznámili v těchto dnech, že se akcie jejich reklamní agentury M&C Saatchi objeví v průběhu letošního léta na burze. Uvedení akcií do oběhu se uskuteční na londýnském Alternativním investičním trhu (Alternative Investment Market). Zisk z flotace by měl agentuře pomoci v další expanzi.

Společnost M&C Saatchi vznikla před devíti lety, kdy sourozenci odešli z reklamní agentury Saatchi&Saatchi, která se nakonec stala součástí francouzské reklamní skupiny Publicis. Maurice a Charles tak znovu prožívali dobrodružství zakládání nové firmy, neboť stáli v roce 1970 také u zrodu dnes již legendární původní reklamní agentury, která si největší ostruhy slávy vydobyla o devět let později při reklamní volební kampani pro britskou Konzervativní stranu.

Spolupráce s tímto politickým uskupením nakonec přinesla Mauricovi jednu z předních funkcí ve straně a šlechtický titul. Charles je zase proslulým sběratelem uměleckých děl a v agentuře M&C Saatchi hraje spíše symbolickou roli.

Evropa představuje slibný reklamní trh
Od poloviny 90. let minulého století tedy následovaly roky, kdy se bratři snažili budovat firmu, v níž by navázali na úspěchy její předchůdkyně. To se nakonec podařilo a důkazem by měl být mimo jiné vstup na burzu. Dobrou pozici potvrzují i hospodářské výsledky z loňského roku, kdy M&C Saatchi dosáhla zisku před zdaněním ve výši 7,5 mil. GBP (358,9 mil. Kč), což představuje meziroční nárůst o půl milionu. O celých 10 % vzrostly i výnosy, které činily 59 mil. liber. Mezi její klienty patří takové společnosti jako Royal Bank of Scotland, GlaxoSmithKline nebo British Airways.

M&C Saatchi zvažovala prodej svých akcií na burze již delší čas a do poslední chvíle nebylo jasné, kdy přesně se tak stane. Nakonec rozhodlo doporučení poradenské firmy Lehman Brothers, která se zhostila i role brokera. Na její radu se objeví akcie na Alternativním investičním trhu v Londýně, a to ještě než naplno vypuknou prázdniny. Očekává se, že hodnota společnosti se bude pohybovat mezi 70 až 75 mil. GBP a výnos by mohl činit až 10 milionů.

Peníze chtějí bratři použít na další rozvoj M&C Saatchi. Ta má zatím 13 poboček, například v New Yorku, Los Angeles nebo Sydney. Výtěžek z flotace by měla firma využít na otevření poboček v Evropě a v Asii. Zvláště Evropa představuje podle Davida Kershawa, spoluzakladatele M&C Saatchi, pro reklamu jeden z klíčových regionů budoucnosti.

-čzb-

Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodařství.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!