New Yorská pobočka American Marketing Association oznámila, že reklamní kampaň společnosti MasterCard International s názvem Priceless byla v prvním ročníku kategorie Mezinárodní kampaně odměněna nejvyšším oceněním, zlatou EFFIE 2004.
V kategorii Mezinárodní kampaně se ceny udělují kampaním, které kromě Spojených států amerických uspěly při předávání cen EFFIE v nejméně třech dalších zemích.
„Při posuzování kampaní v rámci EFFIE se vysoce hodnotí účinnost kampaně. I proto je získání první ceny v kategorii Mezinárodní kampaně pro MasterCard tak významné,“ řekla Klaudia Tóthová, marketingová manažerka společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. „Kampaň Priceless si ocenění zaslouží i díky svému skutečně globálnímu záběru – běží nyní v 96 zemích světa ve 47 jazykových mutacích.“
Letošní ocenění znamená pro společnost MasterCard již čtvrtou zlatou EFFIE. Velmi oblíbená a úspěšná kampaň Priceless vyhrála zlatou EFFIE v roce 1999 a následně například v kategorii Trvalý úspěch v roce 2002. V celosvětovém měřítku získala kampaň Priceless společnosti MasterCard zlatou EFFIE také v roce 2001 v Evropě a bronzovou EFFIE v Latinské Americe.
Společnost MasterCard byla zlatou EFFIE oceněna v kategorii Mezinárodní kampaně díky úspěšnému zahájení své ojedinělé celosvětové kampaně na více než 75 trzích. Účinnost kampaně dokládá i fakt, že se jí na každém významném trhu podařilo dosáhnout dvouciferné míry růstu povědomí o značce a zároveň bodového hodnocení reklamního textu nad normou jednotlivých trhů.
Od zahájení v říjnu roku 1997 byla kampaň Priceless společnosti MasterCard odměněna více než stovkou oborových cen za účinnost a kreativitu, včetně bronzového lva z Cannes, nejprestižnější mezinárodní ceny za kreativitu na světě.
Hodnocení prováděné v rámci ocenění EFFIE je systematické a důkladné, přičemž konečné bodové hodnocení se ze dvou třetin vztahuje na dosažené výsledky a z jedné třetiny na kreativitu. Dva dny strávilo 163 zkušených vedoucích pracovníků v oboru reklamy a marketingu posuzováním podrobných případových studií o každé kampani, aby nakonec dospěli k definitivnímu hodnocení. Letos vzrostl počet přihlášek o 5 procent, v loňském ročníku dosáhl nárůst přihlášek dosud maximální výše 25 procent.
EFFIE je jediné celoplošné ocenění v USA, jímž se odměňuje účinnost reklamy: reklama musí dosáhnout nebo překročit jisté stanovené a měřitelné cílové hodnoty. Program ocenění EFFIE probíhá již 36 let a každý ročník vyhlašuje místní pobočka American Marketing Association v New Yorku.
– red –