Finanční skupina BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria) zajájila jako první v Evropě vydávání univerzální firemní karty MasterCard Corporate Multi Card, která nabízí kromě běžné platební funkce také možnost nákupu pohonných hmot v prodejních místech sítí čerpacích stanic Repsol.
Výhodou MasterCard Corporate Multi Card je fakt, že kombinuje výhody speciálních karet na čerpání pohonných hmot se standardními funkcemi firemních platebních karet. Firmy tak mohou využívat množstevní slevy u partnerských čerpacích stanic, mohou detailně sledovat v on-line prostředí výdaje jednotlivých zaměstnanců či náklady na údržbu jejich služebních vozů a přitom se nemusí omezovat pouze na výdaje spojené s provozem a údržbou firemního vozového parku.
Skupina BBVA očekává, že do jednoho roku od uvedení karty na trh bude v oběhu více než 100 000 karet. Jedinečnost této karty na evropském trhu spočívá v její víceúčelovosti – spojuje funkce karty MasterCard, kterou lze použít v kterémkoliv prodejním místě na světě, kde přijímají karty značky MasterCard, a navíc ji lze použít k úhradě v kterékoli ze 3 500 čerpacích stanic skupiny Repsol ve Španělsku (Repsol, Campsa a Petronor). Při nákupu pohonných hmot získá uživatel 2% slevu a navíc bude dostávat měsíční výkaz výdajů za pohonné hmoty včetně rozepsané DPH.
Firemní karty v České republice
Firemní platební karty používají ve stále větší míře také firmy a podnikatelé v České republice. Jak vyplývá z průzkumů společnosti MasterCard Europe, platební kartu využívají při svém podnikání již tři čtvrtiny malých a středně velkých tuzemských podniků. Malé a střední podniky využívají při svém podnikání jak firemní a korporátní karty, tak i karty osobní. Nejrozšířenější jsou debetní karty, podniky však používají také kreditní a charge karty
Důvod k využívání platebních karet vidí zástupci společností především ve výhodách spojených s používáním karet, jako je cestovní pojištění či asistenční služby (22 % dotázaných), široká akceptační síť (18 %), možnost dobře kontrolovat výdaje (17 %) či možnost rozšíření úvěrového financování (8 %).
Společnosti, které využívají platební karty, se od společností nevyužívajících karty liší v několika ohledech. Mezi firmami využívajícími platební karty jsou ve větší míře zastoupeny firmy s vyšším obratem, které kladou větší důraz na moderní technologie či elektronické bankovnictví a jejich zaměstnanci častěji cestují.
– red –