Metro Cash & Carry International dnes slavnostně otevřelo v Royaumontu ve Francii, poblíž Paříže, první ze čtyř školících středisek. Pod označením „House of Training” (Školící centrum) budou otevřeny další střediska v Šanghaji, Düsseldorfu a Moskvě v roce 2004 a 2005. Zaměstnanci Metro Cash & Carry tak budou bez ohledu na zeměpisnou polohu poprvé školeni podle speciálně vytvořených koncep-tů pro veškeré funkce v obchodech a nákupních odděleních této mezinárodní jedničky v samoobslužném velkoobchodním prodeji.
Při příležitosti 40. výročí Metro Cash & Carry International obchodní oddělení METRO Group otevře ve třech evropských a jedné asijské metropoli čtyři školící střediska pod názvem „House of Training”. V souladu s nadnárodním programem budou týmy Metro Cash & Carry školeny o produktech a zboží, získávání zákazníků a nákupním know-how. Koncepty se budou připravovat na základě případových studií. Školící programy budou provádět členové managementu, kteří se mohou opírat o mnohaleté zkušenosti v podnikání Metro Cash & Carry a kteří již také byli speciálně vyškoleni pro tento účel. Slogan společnosti „From professionals to professionals”(Profesionálové profesionálům) také vystihuje vztah Metro Cash & Carry k mezinárodním zákazníkům. Koncept „Školící centrum“ tím získá úplně nový význam.
Čtyři školící střediska na dvou kontinentech
„Metro Cash & Carry hledalo ideální mezikulturní školící nástroje. S konceptem ‚Školící centrum‘ jsme je konečně vytvořili v souladu s principem ‘Jenom Metro může učit Metro’,” vysvětluje Dominique Minnaert, děkan Školícího centra. Kromě školícího střediska, které se dnes otevírá v Royaumontu a které má 25 zaměstnanců osmi národností, ‚Školící centrum‘ v Düsseldorfu bude slavnostně otevřeno v září 2004. Ve stejném měsíci bude následovat Šanghaj a čtvrté středisko v Moskvě bude otevřeno v lednu 2005.
„Tím, že jsme se zaměřili na čtyři regiony, demonstrujeme náš princip „využití té nejlepší praxe“ v Metro Cash & Carry,” říká Claudia Schlossberger, vedoucí lidských zdrojů MCCI. „Například Metro Cash & Carry ve Francii může nabídnout ohromné zkušenosti s potravi-nami, obzvlášť pokud jde o čerstvost potravin, a z toho mohou čerpat naši zaměstnanci také v jiných zemích. Tudíž jednotlivé organizace fungují jako školící orgány pro celé regiony, například Royaumont pro Jižní Evropu” a zároveň jako „Centra dokonalosti” pro jednotlivá témata.
Francouzské Školící centrum v Royaumontu se nachází v bývalém klášteře cisterciánů. Opatství založil v roce 1229 francouzský král Ludvík IX. Dnes se zde nachází centrála soukromé nadace propagující hudebně dramatické a taneční umění (hudbu, tanec, poezii). Je zde 36 hostinských pokojů a obrovská přednášková místnost, kterou Metro Cash & Carry vybavilo konferenčním zařízením. Na tento rok již bylo v tomto zařízení naplánováno přibližně 50 školení Metro Cash & Carry. Jedním z nejdůležitějších kritérií pro výběr této lokality byla její poloha blízko letiště a dálnic a také klidné prostředí na severu Paříže. Navíc modelový obchod Metro Cash & Carry ve Francii se nachází jen několik kilometrů od francouzského Školícího centra.
Metro Cash & Carry International je mezinárodní jedničkou v samoobslužném velkoobchodě pro profesionály, provozuje více než 475 distribučním center v 26 zemích. Společnost má přes 77.300 zaměstnanců po celém světě a v roce 2003 prodejem vydělala € 25,1 miliard. Metro Cash & Carry International je největší prodejní divizí METRO Group nacházející se v Německu, která je zároveň jednou z pěti nejúspěšnějších obchodních a maloobchodních skupin na světě. METRO Group má roční prodeje v hodnotě € 53.6 miliard a zastřešuje prodej v Metro/Makro Cash & Carry, Real/Extra maloobchod potravinami, Media Markt and Saturn, Praktiker nepotravinové speciality a také obchodní domy Galeria Kaufhof.
– pk –