Výzkum trhu

IAB Insight zkoumal čerpací stanice

V pořadí druhý výzkum projektu IAB Insight se zaměřil na čerpací stanice. Silně motorizovaná internetová populace (70% respondentů řídí alespoň občas automobil) si vybírá čerpací stanici především podle ceny paliva. U 33% řidičů a řidiček (v přepočtu 538 tisíc osob) je cenový faktor dominantní bez ohledu na značku. Dalších 16 % motoristů (v přepočtu 315 tisíc) se sice podle ceny také řídí, ale vybírá si pouze mezi značkovými pumpami. Významným faktorem, zejména pro ženy, je také blízkost čerpací stanice, která rozhoduje v 19% případů.

Určitým zklamáním pro marketingové manažery může být zjištění, že pouze 10% respondentů uvedlo jako hlavní faktor výběru čerpací stanice značku. Z nabídnutých značek (v abecedním pořadí Agip, Aral, Benzina, Esso, Jet, OMV, Shell, Slovnaft) nakupovali dotazovaní řidiči nejčastěji palivo u stanic sítě Shell. Činilo tak 17% (278 tisíc) z těch, kteří řídili v minulém týdnu automobil. Zajímavé je, že Shell preferovaly více ženy než muži, zatímco u ostatních značek byl poměr víceméně vyrovnaný.

Velmi překvapivé bylo hodnocení věrnostních programů. Jako nejdůležitější faktor při výběru čerpací stanice je uvedly pouhé 4% respondentů (v přepočtu cca 58 tisíc osob).

Projekt IAB Insight je koncipován jako pravidelné tematické dotazování na reprezentativním vzorku 600 respondentů – uživatelů internetu. Rozsah vzorku a způsob výběru respondentů byl navržen tak, aby reprezentoval českou internetovou populaci starší 12 let. Další výzkum v rámci projektu IAB Insight bude zaměřen na oblast výpočetní techniky.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!