Společnost Siemens, divize Mobilní informace a komunikace (Siemens mobile), rozšířila sponzorování čínského fotbalu. Dodavatel mobilních komunikačních zařízení v Pekingu podepsal smlouvu s Čínským fotbalovým svazem (CFA), a rozšiřuje tím výhradní sponzorování národní ligy: od začátku sezóny, tedy od 15. května, ponese liga po tři roky název „Superliga Siemens mobile“. Kromě toho bude společnost poprvé sponzorovat také ligový pohár – „Superpohár Siemens mobile“. Díky těmto sponzorským aktivitám se společnost Siemens stala největším sponzorem čínského sportu – nedávno totiž oznámila, že bude sponzorovat i letošní Asijský pohár. Vedle toho bude další rok vlastnit práva k čínskému národnímu týmu Team China.
To vše znamená, že Siemens mobile dnes vlastní veškerá hlavní sponzorská práva v čínském fotbalu. V průběhu 132 zápasů, které dvanáct ligových klubů odehraje ve 22 kolech, dává dnes podepsaná smlouva výrobci mobilních telefonů širší možnosti: Siemens mobile nabídne fanouškům exkluzivně mobilní a internetový portál. Fotbaloví fanoušci budou moci volit nejlepšího hráče, získají přístup k informacím o výsledcích nebo hráčích a budou si moci stahovat loga, obrázky nebo hry. Novým partnerem celostátního televizního přenosu 22 zápasů bude Shanghai Mediagroup. Všechny ostatní zápasy budou vysílat regionální televizní stanice. Siemens mobile získá navíc více reklamního prostoru na všech čínských stadionech.
Od zahájení sponzorských aktivit v čínském sportu počátkem roku 2003 zaznamenala společnost Siemens obrovský nárůst povědomí o značce jako sponzorovi fotbalu. V průzkumech spontánního povědomí o sponzorech ligy je značka Siemens uváděna na prvním místě.
Při podpisu sponzorské smlouvy vyjádřili Rolf Beisswanger, vedoucí globálního sponzoringu Siemens mobile, a viceprezident CFA Nan Yong přesvědčení, že obě organizace dokáží navázat na úspěch loňského partnerství. Smlouva na „Superligu Siemens mobile“ byla uzavřena na tři roky. Společnost Siemens má možnost smlouvu na konci tohoto období prodloužit.
Fotbal je nejpopulárnější sport v Číně, který v televizi každoročně sleduje asi 3,8 mld. Číňanů. Na zápasy na stadionech chodí pravidelně 3,5 milionu ze zhruba 600 mil. fotbalových fanoušků. Fotbal také hraje velkou roli v čínských médiích. Televize ročně odvysílá přes 1600 hodin zápasů, z toho 800 hodin živých přenosů.
Cílem intenzivních sponzorských aktivit společnosti Siemens je dále zvýšit povědomí o značce na nejdůležitějším mobilním trhu na světě a podpořit další podnikání v Číně. Siemens mobile již sponzoruje přední světové fotbalové kluby, jako je Real Madrid (Španělsko), FC Bayern Mnichov (SRN), Girondins de Bordeaux (Francie), Olympiakos Piraeus (Řecko), FC Chelsea (Anglie) nebo Cruzeiro Esporte Clube (Brazílie).
– red –