Údaje zveřejněné společností IDC řadí společnost Canon na první místo na západoevropském trhu s digitálními fotoaparáty, což je pozice, kterou si společnost Canon hodlá v roce 2004 udržet zvýšením počtu nově uvedených produktů.
Analytici IDC hodnotili 25 firem a zjistili, že si společnost Canon udržela svoji vedoucí pozici s podílem 16,2% na trhu s digitálními fotoaparáty . IDC vypočetla, že společnost Canon prodala v 2003 více než 2,5 milionu digitálních jednookých zrcadlovek SLR (D-SLR) a kompaktů.
Společnost Canon vynakládá značné úsilí a prostředky na výzkum a vývoj. V roce 2003 investovala v této oblasti 8,1 % z celosvětových příjmů . S cílem udržet si vedoucí pozici, uváděla společnost Canon v tomto roce na trh v průměru každé čtyři dny jeden nový spotřební produkt.
Podle přední společnosti zabývající se výzkumem spotřebitelského trhu, Gfk, vykázal trh D-SLR v minulém roce pozoruhodný nárůst, když celkový objem prodeje digitálních jednookých zrcadlovek SLR (D-SLR) vzrostl o více než 400 %. Tato informace vychází ze zprávy Gfk, která srovnává růstové trendy v 11 evropských zemích za období říjen až listopad 2003 se stejným obdobím roku 2002. Nárůst je především přičítán loňskému uvedení na trh fotoaparátu Canon EOS 300D D-SLR; první jednooké zrcadlovky D-SLR s profesionálními parametry určené pro spotřebitelský trh s cenou pod hranicí 1000 EUR.
Úspěch společnosti Canon lze částečně přičíst její strategii spočívající v uplatnění technologií vyvinutých pro profesionální fotografii u středních a nižších řad produktů. Implementováním podobných technologií a principů, na kterých pracují profesionální fotoaparáty Canon, jakými jsou EOS-1Ds a EOS-1D Mark II do specializovaných, avšak snadno použitelných spotřebních digitálních fotoaparátů, přispěla společnost Canon k tomu, že trh začal přijímat digitální fotoaparáty jakožto součást životního stylu. To se také odrazilo v jejích ziscích.
Vedoucí postavení společnosti Canon na trhu s digitálními fotoaparáty neplatí jen pro Evropu. Podle zprávy Gfk byl fotoaparát Canon PowerShot A70 v roce 2003 nejprodávanějším fotoaparátem na světě, přičemž fotoaparát Canon Digital IXUS 400 skončil těsně na druhém místě.
– red –