Marketing

Česko je ve střední a východní Evropě golfovou jedničkou

Výrazný nárůst počtu golfových hřišť po roce 1989 zajistil České republice prvenství mezi středoevropskými státy. Stejně tak počet registrovaných hráčů na území ČR předčil čísla ze sousedních zemí. Vyplývá to z výzkumu nazvaného Golfový průmysl ve střední Evropě je připraven k odpalu míčků, který připravila poradenská společnost KPMG, divize Travel Leisure Tourism Group CEE.

Podle dr. Andrei Sartoriho, odborníka z maďarské pobočky KPMG, se golf ve střední a východní Evropě stává stále populárnějším. To je jeden z důvodů, proč se o tento sport začne v následujících letech i v České republice zajímat stále více lidí ať již kvůli pořádání mezinárodních šampionátů a podobných akcí na hřištích po celé ČR, anebo díky zlepšujícím se propagačním aktivitám například prostřednictvím televize apod. Rozhodovat bude ale i možnost čerpat finanční prostředky ze strukturálních fondů EU pro alternativní využití zemědělské půdy či pro projekty spojené s rozvojem cestovního ruchu.

Jak uvádí studie, ČR patří v rámci zemí bývalého socialistického bloku mezi golfovou špičku. Co do počtu hřišť a hráčů nemá Česká republika ve střední Evropě konkurenci. Vzhledem k tomu, že na jedno hřiště připadá v průměru pouze cca 370 hráčů, mají čeští golfisté ve srovnání i s některými zeměmi západní Evropy poměrně vysoký komfort.

Většina golfových hřišť ve střední Evropě byla vybudována právě u nás, avšak abychom se přiblížili k tradičním golfovým zemím, jako jsou Irsko či Velká Británie, bude zapotřebí investovat nemalé prostředky a odvést ještě velký kus práce. Podle informací společnosti KPMG totiž potenciál České republiky, přes dosavadní vynikající výsledky, stále čeká na své skutečně efektivní využití.

„Ačkoliv má Česká republika obstojné zastoupení golfu i v rámci populace, výborných výsledků dosahuje z hlediska statistiky zatím pouze v rámci regionu,“ říká Tomáš Kulman, senior konzultant společnosti KPMG Česká republika. „Pokud se budeme chtít vyrovnat státům západní Evropy, bude potřeba definovat nedostatky – a i přes výrazný počet již existujících hřišť popsat prostor pro zlepšení a následně se zaměřit na jeho využití,“ dodává.

Budoucnost golfu v České republice se podle názoru společnosti KPMG jeví jako velmi nadějná. Zlepšení ale neznamená, že pouze přibudou golfová hřiště – rozhodující je i portfolio služeb poskytovaných hráčům a jejich doprovodu. Podobně je podmíněna i golfová turistika – právě tento segment cestovního ruchu může sehrát důležitou roli v dalším rozvoji ekonomik zemí střední a východní Evropy.

Nejen u nás patří golf mezi prestižní sporty, které se těší oblibě zejména u lidí s vyššími příjmy. V následujících letech bude potřeba vytvořit takové podmínky, aby se golf stal dostupným i pro méně majetné skupiny obyvatel.

Cenový aspekt ale není jediným rozhodujícím faktorem. Nutností je vhodný přístup, který vyvolá zájem o golf právě u té skupiny potenciálních hráčů, kteří ho zatím neprojevovali, ale prostředky pro hru mají. Zapomenout se proto nesmí ani na výbavu golfových center – nové návštěvníky láká nejen samotné hřiště, ale například i restaurace, ubytovací a wellness kapacity nebo možnost navštívit v místě další sportoviště. Golfová hřiště lze navíc využít i mimo hlavní sezónu; například v zimním období je možno plochy proměnit na tratě pro běžkaře. Možnost čerpání finančních prostředků pro krytí investičních potřeb ze strukturálních fondů EU je jednou z mnoha příležitostí, které by český golf měl využít.

– pk –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!