V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1 006 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve věku 15 – 79 let (realizovaném ve dnech 24. října – 3. listopadu 2003) byla opět zjišťována spontánní znalost značek másla a margarínu.
Na dotaz na spontánní znalost značek másla a margarínu. respondenti uvedli celkem 76 značek. V čele je stále Rama (66,3 %). Ze 3. na 2. pozici se oproti minulému roku 2002 vyhoupla Flora (52,8 %), naopak Perla (45%) klesla ze 2. místa na 3. pozici. S mírným odstupem následuje Hera (42,7 %) a dále pak Alfa (31,0 %), Čerstvé máslo z Jihočeských mlékáren (30,1 %), Zlatá Haná (28,3 %). Po Pomazánkovém másle (21,6 %) se další významnější značky již pohybují v rozpětí 16 % – 12 % (AB, Lukana, Iva, Olma, Stolní máslo s Jihočeských mlékáren, Ceres a Omega).
Graf:
Máslo a margarin 11/2003