Analýza nejdůležitějších typů nákupních míst a obchodních řetězců vycházející z nákupů rychloobrátkového zboží sledovaného prostřednictvím panelu domácností GfK.
Na základě panelového výzkumu ConsumerScan společnosti GfK Praha, založeném na reprezentativním panelu 2 000 českých domácností, byla připravena analýza hlavních typů nákupních míst a nejdůležitějších obchodních řetězců z hlediska jejich podílu na trhu, dynamiky spotřebitelských výdajů a atraktivnosti. Analýza vychází z nákupů 66 výrobkových kategorií rychloobrátkového zboží sledovaných ve zmíněném panelu v roce 2003.
K nejdůležitějším typům obchodů, tedy k těm, ve kterých nakupuje nejvíce domácností a utrácí v nich nejvíce peněz, patří konkrétně hypermarkety, malé potravinové samoobsluhy, diskonty a řetězcové supermarkety. U obchodních řetězců se jednalo o Kaufland, Penny Market, Albert, Coop/Jednota a Plus.
Typy obchodů – podíl na celkových výdajích domácností (%)
Top 5 maloobchodních řetězců – podíl na celkových výdajích domácností (%)
Podrobnější informace o významnosti jednotlivých typů prodejen a řetězců pro nákupy rychloobrátkového zboží (o růstu, poklesu či stagnaci nákupních míst) a další údaje o množství domácností, které zde nakupují, o nákupní frekvenci, průměrné velikosti nákupu a loajalitě k typu obchodu či řetězci můžete získat z volně prodejné studie GfK Trade Indicators 2003.