Výzkum trhu

Co nového v SIMARu

Lednové zasedání SIMARu, sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění rozhodlo o novém směrování aktivit. Shoda na konkretizaci nového zaměření bylo podmínkou k zintenzivnění činnosti.

Hlavní pozornost SIMARu i všech členských agentur je stále věnována kvalitě výzkumů trhu a veřejného mínění. Tento záměr trvá a proto ke stávajícím, dříve přijatým kvalitativním standardům, byly nově přijaty další : pro telefonický výzkum – CATI a pro In store. Všechny schválené doporučené standardy jsou zájemcům k dispozici na nových webových stránkách SIMARu. Tam bude možné se seznámit i s odbornými pracovními týmy, které budou připravovat standardy pro další výzkumné metody. Dosavadní náročné kontrolní požadavky byly přeneseny přímo na jednotlivé členské agentury a SIMAR bude ke kontrolám nadále přistupovat již pouze na přímé vyžádání třetích subjektů.

Záměrem sdružení je také obsáhlejší seznamování s činností a postupy, i se základními dokumenty. A to nejen členských agentur, výzkumných agentur uvažujících o řádném či přidruženém členství, ale i všech zájemců z oboru. Chceme seznamovat jak se zajímavými informacemi ze zahraničí, tak i z tuzemska. Zajímavé bude jistě nahlédnout do databáze volně prodejných zpráv z výzkumných projektů, pro mnohé může být přitažlivá aktuální nabídka konkrétních možností pro uplatnění v oboru, pro studenty vysokých škol příslušných oborů pak nabídka praxí či stáží ve výzkumných agenturách SIMAR. Bude možné nahlédnout i do souboru článků, které se komplexně zabývají oborem, a to zejména z pohledu blížícího se vstupu ČR do EU, které již byly publikovány nebo se teprve objeví na stránkách tisku.

Také informace o zahraničních aktivitách sdružení SIMAR, např. o nedávném bruselském zasedání vedení Evropské federace sdružující národní výzkumné asociace EFAMRO, jehož se představitel SIMARu pravidelně účastní, lze nalézt na webových stránkách. Spolu s polským je představitel SIMARu jedinými zástupci oboru výzkumu trhu a veřejného mínění ze zemí střední a východní Evropy. Zajímavý je obsáhlý Business Plan 2004 EFAMRO se specifikací produktů a služeb i na léta další, např. připravované Forum manažerů vedoucích evropských agentur, čtvrtletní časopis federace a dalšími akce. Konkrétním úkolem je nyní zpracování každoročního celosvětového přehledu o dynamice a struktuře výkonů výzkumu trhu. Validita souborných podkladů za Českou republiku, jejichž zpracováním EFAMRO pověřilo SIMAR za spolupráce s národním reprezentantem ESOMAR v ČR, bude limitována ochotou nečlenských výzkumných agentur poskytnout potřebné informace. SIMAR již zahájil jednání s některými z nich, na další se s požadavkem obrací i touto cestou. Pro všechny agentury výzkumu trhu v ČR bude významné, jak se EFAMRO v kontaktu s Evropskou komisí podaří v direktivách EU vyjasnit speciální status pro obor výzkumu trhu k oblasti ochrany osobních údajů a postupu zpracování specifických standardů ISO pro výzkum trhu.

S omezením četnosti zasedání SIMARu souvisí také nezbytnost vytvořit systém průběžné komunikace mezi členskými agenturami. Tento prostor bude v nejbližším období na webových stránkách vytvořen a agentury získají kromě dalších možností např. také možnost aktivně využívat i doplňovat databázi účastníků skupinových rozhovorů. Cílem je znesnadnit opakování účastí týchž účastníků v krátkém časovém období a tím i identifikovat nesprávný výběr do skupin chybujícími tazateli. Již v dřívějším období byl využíván Black-list nekvalitních tazatelů, kteří by tak neměli dostávat příležitost působit v jiných agenturách, pokud byli dříve z jiné za závažná pochybení vyřazeni. O využití této možnosti již projevily zájem i nečlenské agentury SIMARu.

– pk –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!