Mezi klíčové činnosti marketérů patří vývoj a redesign obalů a příprava tiskových materiálů. Aktivity tohoto typu mají významné technologické a ekonomické aspekty, do popředí se však zákonitě stále silněji dostávají otázky marketingové optimalizace, zejména pak provázání na potřeby zákazníků a konsistentní propojení na značkovou a komunikační strategii daného výrobce.
INCOMA Consult, poradenská firma specializovaná na oblast marketingu, se s ohledem na tyto tendence rozhodla v loňském roce založit systém pravidelných odborných setkání marketingových specialistů, věnovaných právě problematice obalů a tisku.
Po úspěšném loňském prvním ročníku, konaném ve spolupráci s veletrhem Embax-Print v Brně, se letos tato odborná událost stěhuje do Prahy, kde sídlí většina jejích potenciálních návštěvníků. Konference se pod názvem Print & Packaging 2004 uskuteční dne 14.4.2004 v TOP hotelu Praha.
Program této akce byl připraven tak, aby zaujal širokou škálu marketingových specialistů i další osoby podílející se na řízení procesu vývoje obalů a na přípravě tisku (marketing manager, brand manager, product manager, trade marketing manager, ale též zástupci centrálního nákupu). Na konferenci proto vystoupí jak zástupci klientské strany trhu (INTERSNACK, TetraPak, TESCO Stores), tak reprezentanti dodavatelů podpůrných služeb (design, marketingový výzkum, strategické poradenství, právní expertiza) a obalových materiálů. Obdobně jako na loňské konferenci bude velký prostor věnován prezentaci konkrétních případových studií a diskusi o praktických aspektech každodenního businessu.
Organizátoři předpokládají, že mezi účastníky konference Print & Packaging 2004 bude i řada zástupců dodavatelské strany trhu (grafická studia, tiskárny, dodavatelé materiálu a technologií, reklamní a komunikační agentury), a dále i nezávislí experti (marketingoví poradci a výzkumníci) a odborní novináři. Na základě zkušeností z minulého ročníku a ostatních konferenčních projektů INCOMA Consult lze očekávat cca 150 účastníků.
Hlavním mediálním partnerem je časopis Strategie. Generálními partnery konference je společnost GfK Praha. Odborným garantem je CIMA – Český institut pro marketing.