Vládní agentura CzechTourism, která se zabývá propagací České republiky, v těchto dnech oficiálně spustila nový projekt – interaktivní elektronické pohlednice na adrese http://postcards.czechtourism.com.
Přípravou a realizací pověřil CzechTourism fullservisovou agenturu iMagic, která se specializuje na marketingové využití Internetu a multimédií.
V současné době návštěvník najde na speciálních česko-anglických webových stránkách celkem 32 elektronických pohlednic, které jsou rovnoměrně rozděleny do sekcí Praha, Historické památky, Letní dovolená, Zimní dovolená, Praha pro mladé a Lázně.
„Základní kreativní idea spočívá v možnosti pozorování turisticky atraktivních lokalit skrz tematický motiv – např. sklopeným hledím středověké přilby vidíte Karlštejn podobně jako rytíř,“ uvedl Martin Janda, kreativní ředitel iMagicu. Kliknutím lze hledí zvednout a vidět celou podkladovou fotografii. Ke každé pohlednici navíc může odesílatel přidat vlastní text pro adresáta.
V Internetu a možnostech jeho využití vidí státní agentura mimořádně silný nástroj, jak oslovit turisty v zahraniční. „Přátelský způsob propagace nás napadl nejen díky široké oblíbenosti a dostupnosti elektronické pošty, ale i na základě zjištění, že turisté jsou k návštěvě nejvíce motivováni doporučením jejich přátel a blízkých známých,“ sdělil David Gladiš, ředitel CzechTourismu.
Projekt http://postcards.czechtourism.com měl dvě fáze. Beta verze, spuštěná začátkem ledna, obsahovala celkem 24 pohlednic. V této první fázi bylo dílo představeno na brněnských veletrzích Regiontour a Go, který se konaly v lednu tohoto roku. „Ke spuštění finální verze došlo před několika dny. Změny oproti beta verzi se týkaly řazení náhledů na webu, přidání dvou nových pohlednic do každé sekce a doladění některých detailů,“ uzavřela Iveta Jakoubková, PR manažerka CzechTourismu zodpovědná za projekt.
– red –