Výzkum trhu

Další meziroční pokles průměrných cen vedl k mírnému růstu trhu elektro

Celková hodnota prodeje domácích spotřebičů a spotřební elektroniky v České republice vzrostla meziročně v období 2002 vs. 2001 o 3,6 % a činila v roce 2002 celkem 29,1 mld Kč. Většina trhů v oblasti domácích spotřebičů a spotřební elektroniky vykázala v prvním pololetí roku 2003 v porovnání se stejným obdobím předchozího roku meziroční nárůst v kusech i hodnotě prodeje, oproti tomu však ve všech skupinách zboží meziročně poklesla průměrná cena.

Více než tři čtvrtiny celkových výdajů za elektrospotřebiče byly realizovány ve specializovaných elektroprodejnách.

Spotřebitelský výzkum „ELEKTRO 2003“ společností GfK Praha a INCOMA Research kromě jiného prokázal, že hlavními sortimenty, za které zákazníci utratí nejvíce peněz, zůstávají spotřební elektronika a bílá technika. Ukázalo se také, že nákup elektrosortimentu je do značné míry plánovaná záležitost – nákupy plánují více než dvě třetiny dotázaných, zatímco téměř třetina respondentů přiznává jistou impulsnost ve svém nákupním chování. Plné tři čtvrtiny nakupujících lze do určité míry ovlivnit při jejich nákupu na prodejně.

Při nákupu konkrétního výrobku hrají celkově největší roli především technické parametry a cena, mezi nejdůležitější faktory při volbě hlavního nákupního místa potom patří kvalifikace a dostupnost personálu, příznivá cenová úroveň prodejny a široká nabídka zboží.

Při výběru hlavního nákupního místa dávají spotřebitelé nejvíce přednost prodejnám Okay, Datart a Elektro Spáčil mezi elektrospecialisty, mezi širokosortimentními řetězci potom Makro, Tesco a Hypernova.

Grafy:
Velikost trhu domácích spotřebičů a spotřební elektroniky v ČR v roce 2002
Podíl hlavních distribučních kanálů na trhu domácích spotřebičů
Podpořená znalost prodejen nabízejících sortiment elektro

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!