ČSOB obsadila první místo v testu, který mapoval úroveň elektronické komunikace českých bank se zákazníky. Analýza, kterou provedla společnost United Interactive, se zaměřila na poskytování informací současným i potenciálním klientům na základě jejich e-mailových dotazů. Úroveň jednotlivých bank byla hodnocena tzv. Email Response Indexem. Z dosažitelného maxima 100 bodů získala ČSOB 95 bodů. Průměr pro sektor tuzemských bank je přitom 80,8 bodů, pojišťovny získaly ve stejném hodnocení průměrný index pouze 60,3 bodu.
Hodnota dosaženého E-mail Response Indexu odráží zejména rychlost a kvalitu odpovědí na e-mailové dotazy, využívání automatických odpovědí a schopnost komunikace v cizím jazyce. „Komfortní přístup zákazníků ke službám po e-kanálech považujeme za jednu priorit celé Skupiny ČSOB. Jsme proto rádi, že podobné průzkumy potvrzují správnost nastoupené cesty,“ řekl po zveřejnění výsledků na adrese www.unitedinteractive.cz mluvčí ČSOB, Milan Tománek.
Také při posuzování úrovně internetových prezentací (tedy webových stránek) se ČSOB umístila mezi špičkou. V tomto případě United Interactive hodnotila zejména obsahovou složku, uživatelskou přívětivost a grafické zpracování. Přihlédla také k tzv. Search Engine Auditu a Email Response Indexu.
Do třetice server Finance.centrum.cz ohodnotil uživatelskou přívětivost, přehlednost, vzhled a celkový dojem webových stránek ČSOB jako jediné banky čtyřikrát nejvyšší známkou („1“). Poštovní spořitelna o poznání za svou matkou zaostala (hodnocení: třikrát „1“, jedenkrát „2“). Hodnocení podle serveru odráží zkušenost častého uživatele, který se stránkami probírá pravidelně a chce na první pohled vědět, kde má žádanou informaci hledat, a požaduje provazby, které umožňují hledanou informaci najít rychle a efektivně.
– red –