Po určitém „přešlapování“ a ne zcela vyjasněné perspektivě SIMARu znamenalo poslední dvouměsíční období jasný krok vpřed. Jak sdělil Marketingovým novinám Stanislav Zahradníček, valná hromada SIMARu konaná 29.ledna totiž projednala předsednictvem navržený plán činnosti na rok 2004 a po drobných úpravách ho schválila.
I nadále budou hlavními úkoly sdružení péče o další zkvalitňování oboru výzkumu trhu a veřejného mínění, zvyšování jeho image a prestiže a snaha o obranu zájmů oboru. Proto chce SIMAR v nejbližším období výrazně zvýšit své působení v médiích, vysvětlovat a objasňovat komplexně problematiku výzkumu trhu a veřejného mínění, a to jak vůči profesionální sféře, tak vůči občanům, přinášet informace z oboru jak z ČR, tak ze zahraničí. Bude významně obohacena i webová stránka SIMARu a pravidelně aktualizována. Toto směrování činnosti – zejména s ohledem na brzký vstup ČR do EU – je velmi významné a vyžaduje i více pozornosti věnované kontaktům s legislativními orgány. SIMAR se bude snažit zvýšit také svou aktivní spoluúčast na různých konferencích, seminářích, bude pořádat kulaté stoly na vybraná odborná témata, na něž bude zvát klienty, akademickou sféru, média.
Pro tyto činnosti bude i nadále využíváno členství SIMARu v evropské federaci EFAMRO. Znalost materiálů, zkušeností a aktivit ve prospěch transparentnosti, otevřenosti a zvyšující se samoregulace výzkumu může – právě v období vstupu do EU – významně napomáhat celému oboru.
Byly přijaty dva kvalitativní standardy (pro CATI a in-store výzkumy), které budou považovány společně s již platnými standardy za doporučené pro členy SIMARu. Budou zahájeny práce na zpracování dalších standardů (pro telefonické dotazování, internetový výzkum a pravděpodobně i tzv. central location testy). Každá členská agentura bude na základě interních podrobných hloubkových kontrol garantovat jejich dodržování, přičemž SIMAR je schopen na základě žádosti či stížnosti realizovat speciální kontrolu a na jejím základě poskytnout osvědčení o kvalitě práce příslušné agentury.
Pro zkvalitnění činnosti agentur bude zabezpečena koordinovaná kontrola účastníků skupinových rozhovorů a vytvořen tzv. black list nekvalitních tazatelů.
Valná hromada SUMARu zvolila nové vedení SIMARu na další dvouleté období. V tajné volbě byla předsedkyní SIMARu zvolena Ing.Petra Průšová z Millward Brown a místopředsedou Robert Deml z AVE Marketing. Do nově zřízené funkce výkonného ředitele byl jmenován Ing.JUDr.Stanislav Zahradníček, tajemnicí zůstává Dr.Iva Opletalová.
Závěrem byl zjišťován obrat 10 stávajících členských agentur SIMARu. Proti obratu 583 mil.Kč v roce 2002 tyto agentury dosáhly v roce 2003 obratu ve výši 625 mil.Kč, tzn. zaznamenaly růst o 7,2 %.
– pk –