Společnosti Carrefour, Intel Corporation, METRO Group a Tesco založily společnou evropskou pracovní skupinu, jejímž cílem je urychlit zavedení technologie elektronického značení produktů (EPC). Tato technologie zlepší přehled ve skladových zásobách, což povede ke snížení provozních nákladů a zvýšení obchodního rozpětí.
Prodejní řetězce nabývají stále globálnější a rozsáhlejší podoby, jejich distribučními centry, sklady a prodejnami prochází ohromné množství zboží. Tyto společnosti hledají co nejefektivnější způsoby přehledného řízení složitých procesů a vybírají si technologie, které jim umožní organizaci zboží s co nejnižšími provozními náklady. Členové nové pracovní skupiny aktivně zavádí novou generaci značení produktů EPC a RFID (radiovou identifikaci) do zkušebního provozu ve svých prodejních řetězcích. Pracovní skupina s názvem EPC Retail Users Group of Europe (skupina obchodních uživatelů EPC v Evropě) bude doplňovat úsilí a snahu existujících standardizačních organizací, jako je EPC Global, a poskytne evropským prodejcům fórum ke společnému hledání nejvhodnějších způsobů implementace EPC technologií, jako jsou RFID čtečky a příslušné obchodní procesy. Pracovní skupina zdokumentuje a vytvoří materiály o úspěšných implementacích, technologiích a způsobech nasazení a dá je k dispozici evropskému obchodnímu průmyslu.
„Tato pracovní skupina napomůže transformaci prodejního průmyslu,“ řekl John Davies, viceprezident sales and marketing group společnosti Intel. „Intel spolupracuje s ostatními předními technologickými firmami, obchodníky a výrobci a vývojáři obalového materiálu pro spotřební zboží po celém světě. Cílem je vytvořit řešení s back-end databázemi na architektuře Intel Itanium 2 a uživatelská zařízení s mobilní technologií Intel Centrino a technologií Intel XScale. Tato zařízení jsou základem nastíněné transformace, umožní snížení nákladů na řízení skladů a prodejních řetězců a zároveň zvýší loajalitu zákazníků, protože jim zajistí personalizovaný způsob nakupování.“
„Carrefour se této iniciativy účastní s cílem zajistit, aby tato nová zajímavá technologie byla nasazena skutečně globálně a efektivně u dodavatelů i prodejců tak, aby zákazníci získali lepší přístup ke zboží za lepší cenu,“ řekl Jeremy Hollows, ředitel oddělení business to business společnosti Carrefour.
„V dubnu 2003 zahájila skupina METRO Group testování RFID v reálném provozu,“ řekl Dr. Gerd Wolfram, project manager Future Store společnosti METRO Group. „V rámci nové pracovní skupiny podpoříme rozvoj těch nejlepších světových metod elektronického značení. To je potřebný základ pro budoucí využití RFID v obchodním světě.“
„Nutnost dosažení co nejefektivnějšího provozu obchodních řetězců je zřejmá a technologie EPC a RFID k tomu mohou přispět,” řekl Colin Cobain, IT ředitel Tesco UK. „V současné době testujeme radiové čárové kódy v rámci naší distribuční sítě a již nyní vidíme řadu výhod. Doufáme, že je budeme moci zavést co nejdříve.”
– red –