Vládní instituce CzechTourism, která se zabývá propagací České republiky v zahraničí, v těchto dnech připravuje s internetovou agenturou iMagic projekt využívající interaktivní elektronické pohlednice. Klient si iMagic vybral na základě kreativních návrhů předložených v rámci náročného výběrového řízení během listopadu. Ke spuštění služby by mělo dojít v lednu 2004.
„Při úvaze, jak pomocí on-line kampaně nevtíravě, vtipně a účinně oslovit potenciální zahraniční návštěvníky ČR, zvítězily elektronické pohlednice,“ uvedl David Gladiš, ředitel CzechTourismu. „Tato netradiční, a tím pádem zajímavější forma propagace využívá velké oblíbenosti zábavních prvků a rozšířenosti Internetu v cizině,“ řekl Petr Bílý, ředitel iMagicu.
Ojedinělý způsob prezentace České republiky bude využívat hlavní témata, která CzechTourism komunikuje: Praha pro mladé, Hrady a zámky, Aktivní dovolená a Lázně. Ke každému z nich iMagic ve spolupráci s CzechTourismem připraví flashové pohlednice a internetovou aplikaci umožňující jejich prohlížení, zasílání a vyzvedávání. „Budou interaktivní a měly by působit úsměvně a zároveň reprezentativně,“ informoval Bílý a doplnil: „Rozhodně nechceme v době marketingových bojů o turisty prezentovat naši zemi statickými obrázky Hradčan.“
Významným argumentem pro službu je princip virového marketingu. V tomto případě počítá s tím, že uživatelé si budou stránky s pohlednici sami doporučovat jako místo, kde lze zdarma sehnat vtipné a netradiční elektronické pohlednice.
Cestovní ruch je významným faktorem české ekonomiky: devizové příjmy z cestovního ruchu v roce 2002 dosáhly více než 96 mld. Kč, tvořily 4,2 % HDP a podílely se 7,7 % na celkové hodnotě exportu ČR. Přímo v cestovním ruchu bylo v roce 2002 zaměstnáno přes 120 tisíc osob (2,56 %). Celková zaměstnanost (včetně nepřímé) zahrnovala téměř 600 tisíc pracovních míst (12,16 %), tzn., že každý osmý člověk je zaměstnán v cestovním ruchu nebo souvisejícím odvětví.
– red –