Obchod

OBI na českém trhu upevňuje vedoucí pozici

Do roku 2002 vstupuje v České republice společnost OBI s šestnácti markety – v Praze (5), Českých Budějovicích, Plzni, Mostu, Liberci, Hradci Králové, Brně, Zlíně, Olomouci, Opavě, Havířově a Ostravě – o celkové rozloze 123 000 metrů čtverečních. V nadcházejících měsících by pak měla být výjimečná pozice OBI na českém trhu DIY („Do-It-Yourself“) posílena dalšími markety, o jejichž výstavbě se uvažuje v lokalitách jižní Moravy, severozápadních Čech a Prahy. O úspěchu dosavadní marketingové strategie svědčí nedávný průzkum, který potvrdil podpořenou znalost značky OBI u 78,3% české populace. Šetření agentury GfK nadto ukázalo, že v oblasti potřeb pro řemeslníky, kutily a zahrádkáře je OBI místem nejčastějších nákupů českých zákazníků.

Zatím poslední market OBI byl na přelomu listopadu a prosince 2001 otevřen v Ostravě-Zábřehu. S rozlohou 10 000 metrů čtverečních se jedná se o největší jednopodlažní prodejnu OBI v České republice. Zaměstnává 99 osob (56 žen a 43 mužů), z nichž se 90% přímo věnuje zákazníkům (čtyři pětiny tvoří odborní prodavači a obsluha informačních pultů).

Vedle běžných služeb (otevřeno sedm dní v týdnu, bezplatné parkování, objednávková služba, bankomat, možnost placení kartou, splátkový prodej, reklamní noviny) nabízí ostravský market zákazníkům výměnu nebo vrácení zboží na požádání, dopravu nákupu až do domu (při útratě nad 10 000 Kč po Ostravě zdarma), řezání dřeva a vyřezávání otvorů, program renovace a ošetření nábytku, centrum míchání barev, rámování a paspartování obrazů a fotografií, výrobu klíčů či šicí centrum. U těchto služeb je pro zákazníka zajímavé, že zpravidla platí pouze cenu materiálu, který si odnese domů. Samozřejmou součástí nabídky OBI je široký program ukázkových a instruktážních akcí v řadě řemeslných oborů. Na stálé zákazníky je pamatováno věrnostní kartou skýtající spoustu výhod. OBI počítá také s nakupujícími ze sousedního Polska – DPH se vracení hned na místě. V ostravském OBI se nezapomnělo ani na občerstvení, jež zajišťuje příjemná kavárna Paneria s nabídkou čerstvého pečiva, a útulný dětský koutek.

Ostravský market dokládá důraz společnosti OBI na šíři sortimentu a služeb především v oblasti Bydlení a Zahrada. Na ploše tří tisíc metrů čtverečních vzniklo zahradní centrum, vkusně rozdělené do čtyř částí (zateplená zahrada, temperovaná zahrada, zastřešená volná plocha, volná plocha pro venkovní rostliny).

Sortiment ostravského OBI zahrnuje na padesát tisíc položek. Pro severomoravský region je významné, že právě z něj se rekrutuje přibližně třetina dodavatelů, mezi nimiž lze mj. najít známé značky Gardena, Sakret, Kronodoor a další. Celá řada zboží je označena vlastní značkou OBI, která je v prodeji výhradně v síti marketů OBI. Například v oblasti barev se jedná o značku Classic, v zahradě o značku Plantania, v nářadí nelze přehlédnout značku Variolux a sortiment dřeva pro interiér doplňuje značka Montana.

Otevřením ostravského marketu vznikla v moravskoslezském regionu hned po Praze nejhustší síť zastoupení OBI, reflektující vysokou koncentraci měst nad padesát tisíc obyvatel. Vedle Havířova je zákazníkům k dispozici po požáru kompletně zrekonstruované OBI v Opavě.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!