Obchod

Na Slovensku začalo působit sdružení EURONICS

Na slovenský trh s domácími elektrospotřebiči a spotřební elektronikou vstoupilo největší evropské sdružení nezávislých maloobchodních prodejců EURONICS. Rozhodlo o tom zasedání nejvyššího orgánu EURONICS Intl., které se konalo 12. listopadu v Budapešti.

Vznik slovenské sítě EURONICS bude pro slovenského zákazníka znamenat, že v prodejnách zapojených do této sítě najde kvalitu a jistotu – zboží světových značek, kvalitní poradenské služby, špičkový prodejní i poprodejní servis, zajímavé cenové akce.

EURONICS Slovensko vzniklo za přispění EURONICS ČR a.s., který hledal vhodné partnery sdružení, připravoval kooperační smlouvu a zastupoval budoucí členy slovenské sítě při jednáních s centrálou EURONICS Int.

EURONICS Slovensko tak tvoří nyní tři partneři – TPD (Tovar pre domácnost, www.tpd.sk), ELEKTRO Slovakia, spol. s r.o. (www.elektroslovakia.sk) a EURONICS ČR a.s. (www.euronics.cz).

EURONICS Slovensko v 16 městech reprezentuje 22 prodejen s celkovou prodejní plochou 14 200 m2 a 200 zaměstnanci. To představuje cca 10-ti procentní podíl na slovenském trhu, tedy cca 1 miliardu Sk tržeb. Největší prodejnou je Multi-Elektro TPD v Bratislavě na Petržalce s prodejní plochu cca 5500 m2.

Prvním úkolem slovenské pobočky EURONICS je vytvoření funkčního aparátu a následná správa a vedení sítě specializovaných obchodů. To představuje:

  • vyjednávání obchodních podmínek s dodavateli
  • vyjednávání podmínek s členy sítě
  • vytváření jednotné marketingové politiky pod značkou EURONICS
  • poradenský servis
  • rozšiřování sítě o další nezávislé elektroprodejců

„Důvodem pro vznik slovenského EURONICS je posílení pozice nezávislých prodejců elektrospotřebičů vůči konkurenčním velkoplošným prodejnám a rovněž vytvoření silného, seriózního partnera ve vztahu k dodavatelům. Na Slovensku je nyní ideální situace pro vznik sdružení, protože s blížícím se rozšířením Evropské unie bude pozice lokálních prodejců stále více složitější. Spojování se do sítí je tedy logickou možností nezávislých elektroprodejců,“ vysvětlil předseda představenstva EURONICS ČR a.s. Daniel Večeřa.

EURONICS Slovensko už v roce 2004 předpokládá významné rozšíření sítě. Cílem je zvýšení tržního podílu až na 15 procent slovenského trhu s elektrospotřebiči s elektrospotřebiči s tržbami kolem 1,7 mld. Sk.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!