Obchod

ETA letos zvýší vývoz do Rumunska o 20 %

ETA a.s., největší výrobce elektrických spotřebičů v ČR, exportuje přes polovinu své produkce téměř do celé Evropy a v menším měřítku i do zámoří. Víc jak 50 % exportních dodávek jde do střední a východní Evropy. Do tohoto teritoria dodáváme výrobky pod vlastní značkou a ETU zde vnímají bez předsudků jako ostatní značkové výrobce. Loni byly dodány elektrospotřebiče značky ETA do 18 států tohoto teritoria. Letos zde má největší dynamiku vývoz do Rumunska.

Dosavadní dodávky, spolu s uzavřenými kontrakty do konce roku, činí 1,3 mil. EUR, což je téměř o 20 % více než v loňském roce. Největšího přírůstku bylo dosaženo u podlahových vysavačů prachu, kde vývoz za 1. až 10. měsíc vzrostl o 30 %. Je to důsledek zejména úspěšného nástupu loňské novinky – podlahových vysavačů ETA 1417 TIRO, kterých se již prodalo více než 10 000 ks. Dobře byl na rumunský trh uveden také letošní nový model ETA 0418 Junior, který se dodává pod tímto obchodním názvem do několika dalších zemí střední a východní Evropy. Zajímavé je, že mezinárodní označení Junior navrhli pro tento model právě rumunští partneři. ETA ho akceptovala i pro český trh.

Největšího komerčního úspěchu však dosáhl model ETA 1414 Draco, který byl letos, podle marketingové agentury Amar, vyhodnocen jako nejprodávanější vysavač v Rumunsku – před modely Elektrolux a Philips. Značka ETA společně s Philipsem a Elektroluxem mají podle této agentury také nejvyšší tržní podíl vysavačů na rumunském trhu. Tak vysoké tržní postavení dosahuje ETA v zahraničí již jen na Slovensku a v Maďarsku.

Do Rumunska vyvážíme kromě podlahových a mokrých vysavačů také kuchyňské strojky, napařovací žehličky, vařiče, ventilátory a průtokové ohřívače. Rumunské rodiny se začaly vybavovat také mikrovlnnými troubami. Ve druhém pololetí tam od nás odejdou tři kontejnery těchto výrobků.

Obchodní úspěch ETA a.s. v Rumunsku spočívá zejména v tom, že se obchodnímu referátu pro toto teritorium daří prosazovat naše produkty do všech rychle vznikajících a rozšiřujících se obchodních řetězců. Vedle tradičního Metra, který dnes už má 15 marketů, je to Selgros a Carrefour. ETA je přítomna se šesti výrobky i v řetězci Cora, který byl nově otevřen v říjnu letošního roku v Bukurešti.

Přes rychlý nástup obchodních řetězců má v Rumunsku stále silné postavení specializovaná síť maloobchodních prodejen „DOMO“, kterých je dnes 79 v 53 významných městech Rumunska. Jenom v Bukurešti je pod logem DOMO celkem 7 specializovaných nákupních center. Také v této síti má značka ETA dobré postavení. Rumunský trh, vzhledem k 21 milionům obyvatel a relativně nízkému vybavení domácností elektrospotřebiči, považuje ETA za perspektivní i do budoucnosti a pozorně reaguje na všechny změny.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!