Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – elektrické holicí strojky

V omnibusovém šetření GfK Praha v souboru 1 092 náhodně vybraných respondentů na území celé ČR ve věku 15 – 79 let (realizovaném ve dnech 29. srpna – 08. zaří 2003) byla opět zjišťována spontánní znalost značek elektrických holicích strojků. Proti jiným sortimentům bylo celkově uvedeno pouze 29 značek. Dominantní pozici má značka Braun (53,3 %), jejíž znalost uvedlo podstatně více mužů než žen (o více jak 20 procentních bodů). Jasně druhé místo zaujímá značka Philips (39,8 %). Dále následují značky Gillette (25,5 %) a Wilkonson (9,9 %).

Pořadí nejznámějších značek se tedy téměř oproti roku 2002 nezměnilo, i když si výrazně polepšila značka MACH 3 od firmy Gillette (8,7 % – 5. misto), jež však ve skutečnosti není elektrickým holicím strojkem, ale pouze mechanickým holicím strojkem, tzv. „žiletkou“. Přesto vsak 8,7% respondentu vnímá Mach 3 jako elektrický holicí strojek. Ostatní značky zaostávají – ETA (7,1 %), mezi 5 – 6 % pak Panasonic, Remington, Rowenta, Grundig, Moskva a s 4,3 % znalosti Charkiv.

Graf:
Elektrické holicí strojky 09/2003

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!