Agentura Donath-Burson-Marsteller (DBM) vyhověla podmínkám certifikace kvalitativních standardů podle metodiky schválené Asociací PR agentur odvozené od zásad britské asociace PRCA již podruhé. Poprvé to bylo před dvěma lety v rámci pilotního projektu APRA. Agentura tak smí v obchodním styku používat logo Consultancy Management Standard. Úspěšná certifikace je od roku 2004 nezbytnou podmínkou členství v APRA.
„Certifikace není jen třešničkou na dortu servírovaném klientům,“ říká Michal Donath, generální ředitel DBM. „Klient u certifikované agentury získává záruku ‘slušného zacházení‘ podle všeobecně platných pravidel britské PRCA a APRA, agentura sama pak zcela jiný, nezávislý, pohled na způsob vlastního podnikání,“ dodal Donath. Podle výroku certifikátora, společnosti Det Norske Veritas, vyhovují standardy řízení DBM a poskytování služeb v oboru public relations všem stanoveným podmínkám.
Účelem certifikace je mimo jiné ověření deklarovaného počtu zaměstnanců a konzultantů, auditovaná průkaznost účetnictví, výše vykazovaného income fee, finančních systémů, kvality podnikatelského plánu, existence systémů pro kontrolu dodržování profesních a etických norem, systému provádění a hodnocení PR služeb včetně měření spokojenosti zákazníků. Součástí certifikace je i prověrka postupů při školení a rozvoji lidských zdrojů a využívání informačních technologií.
Det Norske Veritas působí v České republice od roku 1991. Provádí certifikace materiálů a výrobků a systémové certifikace. Podílí se také na analýze a řízení rizik a ztrát. Jako organizace, která má zkušenost s hodnocením systému řízení v PR agenturách ve Velké Británii se zavázela provést certifikační audit u všech členů APRA, kteří ji o to požádají.
– red –