Veggie Vision, inteligentní váha vyvinutá v laboratořích IBM, se osvědčila jako nejpopulárnější technologie v obchodě Future Store společnosti METRO Group v Německu. To je jedno ze zjištění rozsáhlého průzkumu, který agentura Boston Consulting Group provedla mezi zákazníky. Průzkum ukázal, že jsou zákazníci velice vnímaví k maloobchodním inovacím IBM v tomto obchodě. Od té doby, co byl obchod v Rheinbergu letos v dubnu otevřen, použilo nové technologie téměř 80 procent zákazníků. Studie také ukázala, že se zákazníci díky novým technologiím vracejí do obchodu častěji.
Inteligentní váhu Veggie Vision od IBM, jež automaticky rozpoznává ovoce a zeleninu a podle toho tiskne příslušné cenovky, využívají dvě třetiny zákazníků v obchodě. Více než polovina zákazníků, kteří pravidelně váží na této váze, je starších 60 let. Technologie inteligentní váhy je licencována společnosti Mettler Toledo.
Až 90 procent zákazníků, kteří přišli do kontaktu s těmito inovacemi, hodnotí přínosy jednotlivých technologií jako „vysoké“ a „střední.“ Další inovací IBM, která se osvědčila jako zvlášť užitečná pro zákazníky, je informační kiosek, který poskytuje informace o druzích vína a vinařských oblastech. 64 procent uživatelů hodnotí informační kiosky IBM jako „vysoce hodnotné.“
„Naším cílem je rozvíjet inovace v maloobchodě zaváděním užitečných řešení, jako jsou tato řešení IBM,“ říká Dr. Gerd Wolfram, projektový manažer Future Store Initiative společnosti METRO Group. „Toho můžeme dosáhnout jedině ve spolupráci se zákazníky – přitom užitek z tohoto experimentu bude mít celé odvětví.“
Studie ukazuje nejen to, že roste počet stálých zákazníků „obchodu budoucnosti“, ale i to, že uživatelé technologií v obchodě obvykle nakupují více než zákazníci, kteří inovace nevyužívají. Tito nakupující uvádějí, že Extra Future Store splňuje 70 procent jejich potřeb, zatímco nakupující, kteří technologie nevyužívají, uvádějí, že obchod splňuje 56 procent jejich potřeb.
„Výsledky dokládají význam zákaznicky vstřícných technologií pro budoucí úspěch maloobchodů,“ říká Alain Benichou, viceprezident IBM pro distribuční sektor pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Je to živý důkaz o tom, jak „e-byznys podle potřeby“ coby strategie společnosti IBM přispívá ke zvyšování prodeje a budování věrnosti zákazníků.“
METRO Group je investičně orientovaná maloobchodní skupina s mezinárodním profilem. Jako pátá největší obchodní skupina na světě provozuje přes 2 300 obchodních míst v 26 zemích – s koncepcemi, které odpovídají nejvyšším kvalitativním požadavkům. Do skupiny METRO Group patří strukturované portfolio společností: velkoobchody Metro a Makro Cash & Carry, hypermarkety Real, obchody s potravinami Extra, obchody se spotřební elektronikou Media Markt a Saturn, obchody pro kutily Praktiker a obchodní domy Kaufhof.
Na virtuální cestu obchodem budoucnosti se můžete vypravit prostřednictvím odkazu: http://www.metrogroup.de/servlet/PB/menu/1005402_l2/index.html
– pk –