Nakladatelství Computer Press vydává knihu od autora Iana Brookse Firemní kultura s podtitulem jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Titul nabízí na 320 stranách výstižný přehled problematiky organizačního chování.
Autor knihy Ian Brooks pohlíží na firemní kulturu ve třech úrovních. V první části jsou úvahy o jednotlivci. Vnímání hodnoty každého jednotlivce, pohled na lidskou motivaci. Druhá část knihy se věnuje skupinám a týmům. Kapitola začíná pohledem na různé typy osobností u nichž se soudí, že vytvářejí úspěšný tým. Na organizaci je zaměřena třetí část knihy. Autor nastiňuje vývoj myšlení o organizacích a řízení. Jedna z kapitol usiluje také o určení vlastností úspěšného vedení a zkoumá skutečnou podstatu chování u lidí, kteří vedou a kteří se podřizují.
V podrobném průvodci se čtenář dozví:
- co je to individuální chování, skupinové chování a organizační chování, jaké vztahy a vazby mezi těmito druhy chování existují
- jak vnímá a přemýšlí jednotlivec, jak se jeho vnímání mění a vyvíjí
- jaké existují druhy osobností a čím se vyznačují
- jakou roli hraje ve výkonu pracovníka motivace a jak ji vhodně využít
- jak spolu souvisejí motivace a teorie očekávání
- co jsou formální a neformální skupiny, co jsou psychologické skupiny
- proč jsou týmy vyšší formou skupin, jak jsou definovány a jak pracují
- jak může využít tzv. organizační teorii při vytváření firemní struktury
- jaký je rozdíl mezi vedením a řízením
- jaké styly vedení a řízení jsou známé, kdy je který vhodný a účinný
- jaké jsou typy firemních struktur a čím se vyznačují
- jaké spojitosti existují mezi organizační mocí, politikou a konfliktem
- na jakých pilířích stojí firemní kultura, jakou roli hraje v životě firmy.
Výklad látky je doplněn živými a čtivými příklady z prostředí známých filmů. Snadno tak lze pochopit, jak společenské zákonitosti a vazby fungují v běžném životě.
Publikace je určena personalistům, kterým bude odborným poradcem při koncipování firemní struktury tak, aby pracovala co nejefektivněji. Manažerům, jimž poskytne studnici informací o chování jednotlivců i týmů s následujícími doporučeními, jak nabyté znalosti zúročit v praxi a v neposlední řadě i studentům, jejichž studium se dotýká vedení či řízení lidí.
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
320 stran
Kód knihy: KE0173
ISBN: 80-7226-763-9, EAN: 978-80-7226-763-7