Obchod

Heineken bude vyrábět nealkoholický sladový nápoj

Ještě v červenci se belgická pivovarnická skupina Interbrew kasala, že první pololetí roku 2003 bude víc než úspěšné. Vždyť pro většinu Evropy neobvyklá vedra začala už v květnu a z mnoha zemí hlásili obchodníci nebývalý zájem o pivo.

Když však v těchto dnech přišly s hospodářskými výsledky nizozemský Heineken a britští Scottisch & Newcastle, musel Interbrew s pravdou ven. Zatím jen v náznaku oznámil, že zázrak letošního léta se pravděpodobně konat nebude. Jeho značkám se vůbec nedařilo na severoamerických trzích a tamější objemy mohly jen těžko nahradit dobré výsledky z východoevropských zemí.

Na muslimy s nealkem
Do poslední chvíle držel Heineken odhady pololetního zisku na uzdě. Jeho filosofie skromné nedůvěry se vyplatila. Od ledna do června letošního roku si společnost připsala zisk kolem 400 mil. EUR (13,08 mld. Kč), což představuje meziroční růst o 21 procent. Do zisku se ovšem promítlo 71 mil. EUR, které skupina utržila za prodej 15% podílu v argentinském pivovaru Quilmes. Nicméně ve stínu hospodářských výsledků zůstala trochu opomenuta jenom o několik dní starší zpráva, kde se hovoří o tom, že Heineken bude propouštět asi 450 zaměstnanců v domovském Nizozemí. Je to ovšem jenom zlomek z celkových 40 tisíc lidí, kteří pro něj po celém světě pracují. Heineken se v příštích měsících chce více zaměřit na trh ve Spojených státech amerických, kde je druhým největším dovozcem piva. Stejně dobrou pozici si udržuje v Evropě, kde se jeho Amstel rovněž řadí k nejprodávanějším druhům piva.

Určitou novinkou pro skupinu bude spolupráce s jediným egyptským pivovarem Al Harham Bevereges, který před časem získal pod svá křídla za 280 mil. USD (8,2 mld. Kč). Heineken tu bude vyrábět nealkoholický sladový nápoj, který je určen na muslimské trhy, včetně muslimských komunit v Evropě a v Americe.
– red –

Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodařství.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!