Výzkum trhu

Internetoví obchodníci mohou očekávat i nadále růst tržeb a zákazníků

86 % internetových uživatelů má zájem si v budoucnu koupit nebo objednat přes internet alespoň 1 druh zboží a 78 % uživatelů má zájem o nákup nebo objednání nějaké on-line služby. GfK Praha letos již počtvrté realizovala rozsáhlý výzkum elektronické komerce s názvem ON-LINE SHOPPING 2003. Informace byly získány od více než tisícovky internetových uživatelů a následně převáženy podle výsledků penetrace internetu.

Zatímco v posledním roce nakoupilo zboží přes internet 55 % internetových uživatelů, do budoucna by rádo tuto formu nákupu zboží využilo až 86 % uživatelů. Největší zájem zůstává o on-line nákup knih (jejich nákup plánuje 38 % uživatelů), na druhém místě jsou audionahrávky s 30 % a na třetím výpočetní technika s 28 %.

V uplynulých 12-ti měsících si on-line službu přes internet zakoupilo nebo objednalo 32 % uživatelů. V budoucnosti má o nákup nebo rezervaci alespoň jedné on-line služby zájem 78 % uživatelů, tedy více než dvojnásobek současného počtu. Mezi službami, o kterých uživatelé uvažují, vede nákup lístků na kulturu se 40 % potenciálních zákazníků, hned za ním je rezervace ubytování s 39 % a s větším odstupem následuje rezervace a nákup zájezdů s 25 %.

84 % uživatelů s domácím připojením projevilo zájem o využití širokopásmového připojení – 59 % řeklo, že by o tento typ připojení pro jejich domov mělo zájem „docela“ a 25 % uvedlo, že jejich zájem je vážný.

Kromě toho, že lidé na internetu nakupují, je internet používán také jako důležitý zdroj informací o výrobcích a službách, i když jsou nakonec zakoupeny v „kamenném obchodě“. Internetoví uživatelé nejčastěji na síti hledali informace o elektronice, výpočetní technice a telekomunikačních produktech. Zájem byl také o informace o knihách, bílém zboží nebo autech.

Ve výzkumu jsme také zjišťovali názory uživatelů na internetovou reklamu. Nejvíce respondentů (85 %) vyjádřilo svůj souhlas s výrokem: „Kdyby nebylo peněz z reklamy, uživatelé by museli za obsah internetu častěji platit.“ Zároveň jsou ale nespokojení s tím, že se reklamy dlouho načítají a to je pro ně ztráta času – s tímto výrokem souhlasilo 80 %. 79 % uživatelů se ztotožňuje s tím, že reklama jim nevadí, pokud souvisí s obsahem stránky.

Největší počet uživatelů – 69 % – uvedlo, že jako důsledek shlédnutí internetové reklamy navštívilo stránky, kterých se reklama týkala. Druhý největší počet uživatelů – 40 % – se na podnět reklamy zúčastnilo soutěže. 32 % si na základě reklamy vyžádalo další informace.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!