Skupina GfK Group a firma Media Control se sídlem v Baden-Badenu se dohodly na akvizici 51 % akciového kapitálu divize firmy Media Control zabývající se výzkumem maloobchodu v oblasti knih, video kazet, CD a filmů společností GfK. Smlouva je validní retrospektivně od 1.7.2003 a vstoupí v platnost okamžitě po vydání souhlasu ze strany federálního kartelového úřadu (Federal Cartel Office).
Firma Media Control byla založená v roce 1977, sídlí v Baden-Badenu a specializuje se na výzkum žebříčků hitů pro oblast hudby, bestsellerů, video kazet a počítačových her, a dále zjišťuje aktuální nejúspěšnější kasovní filmy v kinech jako součást kontinuálního výzkumu maloobchodu. Hlavními zákazníky firmy Media Control jsou média a související obchodní asociace. V roce 2002 dosáhl příjem společnosti z výše uvedených činností výše 3,6 miliony EURO. Vzhledem k ostatním divizím firmy Media Control nedochází k žádné změně a divize budou i nadále řízené svým vlastníkem – Karl-Heinz Kögelem.
V rámci skupiny GfK Group bude nově získaná společnost a její informační služby součástí divize výzkumu nepotravinářského zboží – Non-Food Tracking. Tyto činnosti rozšíří nabídku informačních služeb firmy GfK pokud jde o mediální výrobky z oblasti spotřební elektroniky. Smlouva nabude platnosti v okamžiku, kdy s převzetím většiny akciového kapitálu divize Media Control firmou GfK vydá souhlas federální kartelový úřad (Federal Cartel Office).
Pánové Karl-Heinz Kögel a Dr. Gérard Hermet, členové správní rady vedení společnosti GfK se zodpovědností za divizi Non-Food Tracking, vysvětlují fúzi divizí výzkumu maloobchodu obou společností takto: “Spojení sil divize GfK zaměřené na výzkum nepotravinářských výrobků – Non-Food Tracking – s firmou Media Control umožnilo vytvořit evropskou platformu založenou na nejnovější technologii, která bude schopna poskytovat zábavnímu průmyslu informace získané a zpracovávané v rámci celé Evropy a to za použití stejných nástrojů.”