SAS, lídr v oblasti business intelligence, představil řešení SAS Marketing Automation 3.1, které poskytne analytické nástroje marketingovým pracovníkům a manažerům zákaznických segmentů bez statistického vzdělání. Podle zprávy společnosti AMR Research z dubna 2003 „pouze 16 % uživatelů CRM dokáže kvantifikovat jeho hodnotu, neboť používání těchto nástrojů je stále příliš složité.“ Navíc ze zprávy vyplývá, že mezi uživatele aplikací CRM dnes patří zejména management, informační pracovníci a méně technicky zdatný personál.
SAS Marketing Automation 3.1 umožní marketingovým pracovníkům využít přední světový analytický software pro vytváření kampaní v prostředí webového prohlížeče, aniž by museli obětovat jakoukoliv funkcionalitu systému. Nové řešení slouží pro podporu celého marketingového týmu, včetně marketingových analytiků, pracovníků zodpovědných za klientské databáze a dalších zaměstnanců marketingového oddělení, a to ve všech fázích marketingového procesu, což výrazně zjednodušuje proces vytváření cílené a ziskové komunikace se zákazníky.
Firmy neustále vylepšují svůj přístup k řízení vztahů se zákazníky, což se projevuje např. v zaměření strategií podle segmentů oproti dřívějšímu přístupu podle produktů. Pracovníci marketingu mohou nyní definovat zákaznické segmenty a cílové skupiny s využitím kombinace analytických technik, obchodních pravidel a vizualizací v inteligentním uživatelském prostředí. SAS Marketing Automation 3.1 poskytuje marketingovým analytikům, kteří většinou nejsou odborníci na statistiku, nejvýkonnější analytické nástroje kombinující deskriptivní a prediktivní analytické techniky, prezentované v obchodním kontextu.
„Je evidentní, že rozšíření analytických funkcí řešení Marketing Automation směrem k marketingovým analytikům dramaticky zvýší efektivitu a tudíž i ziskovost společnosti“ řekl Jim Davis, marketingový ředitel SAS. „SAS Marketing Automation 3.1 zahrnuje snadno ovladatelné webové rozhraní a funkce doplněné inteligentními průvodci, které umožní marketingovým manažerům získat kontrolu nad vytvářením cílových segmentů, zákaznických profilů a přípravou marketingové komunikace. Také si uvědomujeme, že na plánování a realizaci úspěšné marketingové kampaně se podílejí lidé z různých oddělení. Verze 3.1 se zaměřuje na individuální potřeby každé skupiny a současně usnadňuje jejich společnou práci.“
„Analytické nástroje SAS mají potřebnou hloubku a šířku, která umožňuje organizacím získat lepší pohled na jejich zákaznické vztahy,“ říká Bob Blumstein, ředitel výzkumu CRM analytik a marketingových aplikací v IDC Research. „S řešením Marketing Automation 3.1 přináší SAS výkon svých analytických aplikací na stůl marketingových analytiků. S pomocí nového rozhraní mohou uživatelé nejenom jednoduše vytvářet segmenty, ale také pochopit, která data jsou pro segmentaci klientů nejdůležitější.“
SAS Marketing Automation je v současnosti jediným řešením umožňujícím vytvářet dynamický obraz zákazníků, který se mění podle aktuální fáze životního cyklu zákazníka. Zachycení zákazníka v segmentu v konkrétním časovém bodě je důležité, dlouhodobý prospěch však vychází z řízení celkového životního cyklu zákazníků s tím jak se přesouvají mezi segmenty. Aplikace pro řízení segmentace obsažená v SAS Marketing Automation 3.1 umožňuje vizuální sledování segmentů za časové období tak, aby bylo možné pochopit jak určité akce, jako jsou změny v tržních podmínkách, životní události, nebo marketingové kampaně, působí na migraci zákazníků v rámci segmentů. Tyto znalosti pomáhají pracovníkům marketingu sledovat minulé chování, předvídat budoucí chování, reagovat na změny a řídit interakce se zákazníkem efektivněji a tudíž maximalizovat celoživotní ziskovost.