ICT

Siemens mobile je předním dodavatelem v oblasti mobilních komunikací ve východní Evropě

Tři nové mobilní telefony, které byly dnes poprvé představeny v Moskvě, by měly stávající podíl na trhu dále zvýšit. Na rozdíl od západní Evropy vykazuje mobilní komunikační trh ve východní Evropě dvouciferný růst. Na největším trhu v oblasti, v Rusku, došlo za rok k více než stoprocentnímu nárůstu. Siemens je zde vedoucí společností na trhu mobilních a bezšňůrových telefonů a mobilních sítí.

Východoevropský trh mobilních telefonů nabízí obrovský růstový potenciál: zatímco západoevropské trhy loni buď stagnovaly nebo vykázaly pouhý jednociferný nárůst, počet uživatelů mobilních komunikací v mnoha zemích východoevropského regionu meziročně prudce stoupl: v České republice to bylo o 23 %, v Polsku o 40 %, a na největším trhu v oblasti, v Rusku, vzrostl počet uživatelů mobilních telefonů o více než 120 procent z 8,6 mil. v dubnu 2002 na více než 18 mil. v dubnu 2003**. Průměrná penetrace mobilních telefonů dosahuje ve východní Evropě 20 % oproti zhruba 80 % v západní Evropě. Společnost Siemens mobile dokázala růstu v oblasti využít a nyní je vedoucí firmou téměř všech zemích: je jedničkou v prodeji mobilních telefonů v Chorvatsku, Rusku, Bosně, Bělorusku, Maďarsku, Litvě a Lotyšsku, kde se její tržní podíl pohybuje mezi 30 a 35 procenty. V osmi zemích zaujímá první místo v prodeji bezšňůrových digitálních telefonů: v Rusku, Slovinsku, v Chorvatsku, Polsku, České republice, Rumunsku, Srbsku a na Slovensku. V Rusku, Chorvatsku a Bosně je Siemens mobile s 24procentním podílem na trhu navíc vedoucí společností v oblasti mobilní komunikační infrastruktury.

Ve východní Evropě byly nyní poprvé představeny tři nové mobilní telefony. Jsou speciálně navrženy pro potřeby rostoucích trhů regionu. Telefon Siemens A52 je určen pro zákazníky na trzích s nízkou penetrací, např. na Ukrajině, kteří si mobilní telefon kupují poprvé. Dva mobilní telefony se zabudovaným fotoaparátem – Siemens C60 a MC60 – by měly vyhovět potřebám zákazníků na rozvinutějších trzích, např. v České republice, Polsku nebo Maďarsku, kde se zvyšuje poptávka po mobilních telefonech s barevným displejem a fotoaparátem za dostupnou cenu. Siemens MC60 je jedním z prvních mobilních telefonů ve střední cenové kategorii, který má zabudovaný fotoaparát a může tak proniknout do nových uživatelských segmentů.

„Jsme nejúspěšnějším dodavatelem zařízení pro mobilní komunikaci v regionu a chceme zde nadále pokračovat v růstu,” uvedl člen představenstva Siemens AG a vedoucí skupiny Siemens mobile Rudi Lamprecht, „úspěch společnosti Siemens vyplývá z vysokého povědomí o značce a z její popularity.” Siemens je jednou z nejznámějších značek v oblasti: v České republice si značku spontánně vybavilo 67 % dotázaných, v Polsku to bylo 59 %; s pomocí si značku vybavilo 94 % respondentů v Maďarsku a ve Slovinsku to bylo senzačních 95 %*. Začátkem tohoto roku si uživatelé v Rusku, Bělorusku, Moldávii a na Ukrajině zvolili Siemens za nejoblíbenější značku roku (Narodnaja Marka 2003).

„Na ruském a východoevropském telekomunikačním trhu má Siemens dlouhou tradici,” dodal Lamprecht. Například v dubnu oslavila společnost Siemens své 150.výročí v Petrohradu. „Snahou společnosti Siemens je být součástí místní kultury a společnosti..” Politikou Siemens mobile je regionální přizpůsobení se a rozhodování na místní úrovni. V Petrohradu provozuje Siemens mobile středisko vývoje softwaru pro mobilní komunikace, dále má v Moskvě mezinárodní středisko pro mobilní služby a školicí středisko na moskevské Státní univerzitě pro telekomunikace.

* studie GfK provedená v dubnu 2003
** studie Merryll Lynch April provedená v dubnu 2003

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!