LogicaCMG vyvinula pro Český Mobil informační systém, který několikanásobně zvyšuje jeho kapacitu co do množství obsloužených zákazníků a aktivovaných služeb, urychluje zavádění nových služeb a usnadňuje poskytování komplexních tarifů, slev apod. Technologicky unikátní řešení v řadě ohledů významně převyšuje možnosti „balíčkových“ CRM produktů.
Nový systém podporuje práci telefonického centra, prodejen a centra podpory zákazníků. Pracovníkům prodeje a podpory zákazníků stačí otevřít internetovou aplikaci a systém je provede všemi prodejními procesy, upozorní je na potřebné informace o speciálních nabídkách, možnosti kombinovat produkty a služby, složení služeb a produktů, které již zákazník využívá apod. Celý prodejní proces od prvního kontaktu se zákazníkem až po aktivaci služby, vytištění složenky a zanesení všech údajů do interních systémů Českého Mobilu tak může být realizován za méně než 5 minut. Řešení rovněž podporuje řadu dalších funkcí, jako například podporu marketingových akcí a poskytuje nástroje pro monitoring práce prodejního personálu.
Nová aplikace je on-line integrována s fakturačním systémem (Arbor) a provozně-ekonomickým systémem (Generix), takže zároveň slouží jako univerzální rozhraní, jehož prostřednictvím mají zaměstnanci Českého Mobilu přístup ke všem informacím, které ke své práci potřebují a zároveň možnost aktualizovat v interních systémech data, aktivovat nové služby apod. Rozsáhlá internetová aplikace je implementována na operačním systému Microsoft Windows 2000 Server. Obchodní logika je řešena v COM++ komponentách, které jsou rozděleny v souladu s Windows DNA topologií. Díky tomu může být řešení snadno nastaveno tak, aby jeho funkcí mohli využívat uživatelé jakéhokoliv systému Českého Mobilu.
V současné době pracuje LogicaCMG na dalším rozvoji řešení tak, aby pokrylo i prodeje firemním zákazníkům. Milena Linhartová, ředitelka péče o zákazníky a logistiky Českého Mobilu uvedla: „S novým UDS mohou nyní naši prodejci obsloužit zákazníka v jednom systému a čas ušetřený vyřízením nabídky využít k lepšímu vysvětlení Oskarovy nabídky, aktuálních marketingových programů či aktivaci nových služeb. Zákazník tak získá lepší komfort a celý proces zakoupení Oskara je tak příjemným zážitkem. Spolupráce s firmou Logica je příkladem toho, jak mohou nové systémy zlepšit služby zákazníkům.“.
„Český mobil je společnost, která se nebojí jít netradičními cestami, ať už se to týká marketingových a reklamních kampaní, obchodních modelů či IT infrastruktury. Také v případě tohoto projektu se rozhodnutí jít netradiční cestou vyplatilo. Jsme rádi, že jsem se na tom mohli podílet a potvrdit tak renomé firmy, která se dokáže velmi dobře přizpůsobit požadavkům a specifickým potřebám svých zákazníků,“ prohlásil ředitel telekomunikační divize ve firmě LogicaCMG Petr Kopecký.
Zdroj: Logica