Ve čtrnácti evropských zemích v současnosti probíhá netradiční kampaň společnosti Sony Ericsson, která uvádí na trh nový mobilní telefon T310. Kampaň je zaměřena na mladé lidi ve věku 16 – 24 let a jejím klíčovým prvkem je hra Tony Hawk’s Pro Skater® 4, která je pro telefon k dispozici.
Mezinárodní kampaň s názvem „Skater vs. gamer“ neboli „Skejťák versus pařan“ připravila agentura BlueberryFrog, sídlící v holandském Amsterodamu. Série akcí, koncipovaných jako soutěže o ceny, má mezi mladými lidmi nastolit otázku: „Co je víc cool? Skejtovat na skutečném skejtu, nebo na displeji mobilu?“
Promotýmy, složené ze skutečných skateboardistů, působí v blízkosti skateparků, v nákupních centrech a dalších místech s velkou koncentrací osob. Kolemjdoucím nabízejí možnost zasoutěžit si na displeji mobilního telefonu v kultovní hře Tony Hawk’s Pro Skater® 4. Výhrou pro nejlepšího hráče v každém soutěžním dni je telefon Sony Ericsson T310. Deset nejlepších hráčů z celé Evropy získá jako hlavní cenu zájezd do dánské Kodaně v době od 19. do 21. července, kdy v rámci Světového poháru ve skateboardingu proběhne evropské finále celé soutěže. Zde se mimo jiné rozhodne o tom, zda lze více bodů získat na skutečném skejtu, či ve hře na mobilním telefonu.
„T310 je produkt pro mladé lidi, kteří chtějí telefon využívat nejen k telefonování, ale také jako prostředek zábavy. Proto je pro něj k dispozici kultovní hra Tony Hawk’s Pro Skater® 4, jednoznačně nejúspěšnější skateboardingovou videohru vůbec,“ říká Magdalena Kulczakowicz, ředitelka české pobočky Sony Ericsson. „Pro oslovení mládeže používá naše kampaň prostředky, které mají zvýšit její úspěch a jednoznačně pozicovat nový produkt. Proto jsou v promotýmech lidé, blízcí cílové skupině – mladí, oblečení ve ‚skejťáckém‘ stylu a vybavení patřičnými doplňky,“ doplňuje Magdalena Kulczakowicz.
Použitá média, využití internetu
Kampaň je propagována pomocí rozhlasových spotů a byla pro ni vytvořena speciální webová stránka www.skate-game.com. Na té jsou kromě informací o akcích pravidelně umisťována skóre soutěžících, kteří si tak mohou kdykoliv ověřit své šance na zájezd do Kodaně a porovnat svůj výsledek s hráči z jiných zemí.
Webová stránka dále nabízí zábavný test, v němž návštěvník odpovědí na sérii otázek zjistí, zda je „skejťák“ nebo „pařan“, a také on-line soutěž o zájezd do Kodaně na Světový pohár ve skateboardingu.
Webová stránka www.skate-game.com je k dispozici v devíti jazykových verzích. Při přípravě mutací byla využita technologie pro on-line překlad, díky které získaly agentury v jednotlivých zemích možnost snadných korektur textů prostřednictvím webového prohlížeče.
Kampaň v ČR
V České republice kampaň realizuje agentura EMC, která pro společnost Sony Ericsson pracuje v oblasti public relations od okamžiku jejího vzniku. Pro klienta zajistila na tomto projektu kromě kompletní produkce akcí také adaptaci kampaně pro tuzemské podmínky, kreativitu rozhlasových spotů, mediální plánování a public relations.
Pro propagaci jednotlivých akcí byly využity rozhlasové spoty v délce 20 a 15 sekund v rádiích Bonton Radio DeeJay, Kiss 98 FM a Evropa 2 Praha.
Kampaň zahrnuje celkem šest jednodenních akcí ve dnech 13. – 15. 6. a 20. – 22. 6.