V dnešní rychlé a nepřehledné době se od organizací žádá stále větší schopnost rychle se přizpůsobovat měnícímu se prostředí. V takové situaci ztrácejí na účinnosti pevné a jasně členěné organizační struktury minulosti, které byly většinou navázány na stejně pevné mocenské hierarchie – oba tyto principy totiž brání flexibilitě, učení a rychlým adaptacím. V organizacích však tato změna znamená, že se postupně ztrácejí pevné orientační body a jasná pravidla, co je třeba dělat a co se dělat nesmí.
Manažeři i výkonní pracovníci se tedy musí s mnohými situacemi nějak vyrovnat sami. Významnými kompetencemi, které jim v těchto situacích mohou pomoci, jsou interpersonální dovednosti, tedy schopnosti si účinně poradit s každodenními potřebami komunikovat a spolupracovat s jinými lidmi ať už uvnitř nebo vně organizace. Míra zvládnutí těchto dovedností je přímo úměrná úspěšnosti, s jakou se podaří zvládat lidské interakce a vykřesat z nich co možná nejlepší výkony.
Velmi podstatnou částí této knihy – a vlastně jejím obsahovým vyvrcholením – je týmová spolupráce a možnosti řízení jejího výkonu. Většina problémů, které je dnes třeba řešit, jsou problémy komplexní a dosud nepopsané, a proto se týmová struktura stává velice potřebným způsobem organizování lidí. Současně je vedení týmů složitým a náročným úkolem. Kniha popisuje možnosti, jak s týmy pracovat, zlepšovat je a dovést jejich výkony k potřebné součinnosti zaměřené na společný cíl.
Mnohé situace, které autoři popisují, sami zažili nebo měli možnost pozorovat v reálných podmínkách. Čtenářům snad tato zkušenost pomůže odhalit některá tajemství, která se skrývají ve složitých pavučinách lidských vztahů a spolupráce.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.