Český prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz za poslední rok otevřel 20 nových poboček, vnitrofiremní komunikace se tak stávala zdlouhavou a nepřehlednou. Sociální síť od společnosti IBM však spojení napříč CZC.cz výrazně zefektivnila a umožnila rychlejší přenos informací.
Spolu s růstem CZC.cz rostl také objem interní komunikace. Připomínky zákazníků byly neustále přeposílány a řešení trvalo dlouho. „Díky firemní sociální síti se nad podněty veřejnosti může zamyslet kdokoli z CZC.cz a vedení firmy má okamžitý přehled, jaké změny by zákazníci ocenili. Úplně tak zmizelo přeposílání emailů s připomínkami zákazníků. Podnět stačí dát na sociální síť a tam se k tomu obratem vyjádří kompetentní kolega,“ řekl majitel CZC.cz Josef Matějka.
Firemní sociální síť navíc podnítila iniciativu zaměstnanců. „Celá síť funguje jako platforma pro nápady. Tím, že zaměstnanci nemusí psát oficiální mail nadřízeným, se výrazně zvýšila jejich angažovanost,“ uvedl Matějka. Podle něj se lze také snadno vyhnout opakovanému vysvětlování postupů. „Stačí jen vložit odkaz na minulou diskuzi a hned je jasno, jak na to,“ řekl.
Díky softwaru IBM Connections, který CZC.cz plně využívá od začátku roku, se podařilo vymýtit téměř všechny hromadné e-maily s mnoha příjemci v kopii. „Vše řešíme na síti, kterou jsme symbolicky nazvali Lidé. Rozdělujeme si tam také úkoly a díky průběžnému přidávání komentářů a verzování souborů vidíme, jak jejich řešení postupuje,“ sdělil ředitel pro strategie a rozvoj CZC.cz Zdeněk Michálek. Podle něj je CZC.cz maximálním využíváním sítě průkopníkem této technologie v Česku.
Síť Lidé nabízí kromě otevřené komunikace i uzavřené komunity, ve kterých si každé oddělení eviduje své procesy. „Zkušenost nás však naučila, že maximum informací přístupných všem zaměstnanců podněcuje jejich aktivitu a zároveň povzbuzuje týmového ducha, který se při spolupráci jednatřiceti poboček občas vytrácel,“ dodal Michálek.
-red-