Sektor e-byznysu v České republice vzkvétá. V současné době se obchodováním na internetu zabývá více jak 27 000 e-shopů. I přes jejich vysoký počet si ale stále uživatelé na 30 % zboží objednaných z e-shopů musí počkat více jak týden.
Toto číslo vyplývá z interního průzkumu srovnávače zboží, Zboží.cz. A nejedná se jen o produkty, kde lze s dlouhou dobou dodání počítat – například klavíry či sprchové kouty. „Při procházení naší databáze jsme narazili například i na to, že valná většina spodního prádla je doručována v termínech přesahující jeden týden. To platí například pro podprsenky, kde 66 % e-shopu uvádí dodávku delší než týden, nebo pánské boxerky, u těch uvádí dodávku delší než týden 65 % e-shopů ,“ řekl Jan Samko, senior brand manažer serveru Zboží.cz.
Velmi podobná situace se opakuje i u šperků – prsteny (66 % s dodáním více jak týden), náhrdelníky (80 % s dodáním více jak týden) a řetízky (67 % s dodáním více jak týden). Mezi produkty, na které se uživatelé mohou těšit do týdne od objednání, patří například pánské ponožky (100 % obchodů doručuje do týdne), učebnice (71 % obchodů doručuje do týdne), podestýlky pro kočky (73 % obchodů doručuje do týdne) nebo kuchyňské potřeby (75 % obchodů doručuje do týdne). „Výsledky průzkumu nás překvapují. Z našich zkušeností vyplývá, že pokud si lidé vybírají produkty, kromě ceny je také zajímá, za jak dlouho bude zboží u nich doma. Proto e-shopy s vyřešenou logistikou a vlastními skladovými prostory budou mít výrazně navrch,“ doplnil Samko.
-red-